آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

با آثار به جا مانده روی وایت برد چگونه برخورد کنیم؟

همه‌ی ما از وایت‌بردهای عادی و ماژیک‌هایشان که می‌توان آن‌ها را پاک کرد در مدرسه، دفتر یا حتی خانه‌یمان استفاده کرده‌ایم. وایت‌بردهای معمولی برای مقاصد اموزشی عالی به نظر می‌رسند؛ البته فقط برای یکی دو ماه. خیلی زمان نمی‌برد تا شروع به لک شدن و جا گذاشتن اثر می‌کنند. آن وقت تخته‌تان دیگر مثل قبل خوانا نیست و استفاده از آن سخت می‌شود. اثر به جا گذاشتن مال وقتی است که جوهر ماژیکتان روی سطح تخته پخش می‌شود.

عموما یکی از دلایل زیر سبب ایجاد این نوع اثر است:

پاک‌کن کثیف است، ماژیکی را پاک کرده‌اید که هنوز خیس بوده، نوع اشتباهی از ماژیک را مصرف کرده یا زیادی از تخته استفاده کرده‌اید. چندین راه چاره برای مشکل اثر به جا گذاشتن وجود دارد ولی بیشترشان موقتی هستند و باید در تمام طول عمر تخته هر ماه یا هر هفته تکرار شوند. اگر به طور تصادفی نوع اشتباهی از ماژیک را استفاده کنید، الکل مالیدن معمولاً آسیب وارده را کمتر می‌کند. تکه‌ای پارچه را با الکل نم‌دار کنید و تخته را با حرکات دورانی پاک کنید. شاید لازم باشد چند باری این کار را تکرار کنید تا همه چیز پاک شود.

خیلی از مردم روشی فوری برای جا افتادن ماندگار روی تخته کشف کرده‌اند. معمولاً اگر روی لکه با ماژیک بنویسید مواد شیمیاییش لکه را شل می‌کند و وقتی هنوز خیس است می‌توان آن را پاک کرد. حتماً کامل پاکش کنید چون خود پاک کردن ماژیک خیس هم یکی از راه‌های لکه شدن تخته است. اگر حقه‌ی پاک کردن ماژیک کار نکرد از یک لکه‌بردار استفاده کنید و مطمئن باشید آن را با آب تمیز و تکه‌ای پارچه خیس کنید.

متأسفانه تخته‌هایی که رویشان اثر مانده خیلی عمر نمی‌کنند و فرآیند پاک کردن لکه‌اش وحشتناک است. وقتی نوبت گشتن دنبال گزینه‌های دیگر برسد، قطعاً دلتان یک وایت‌برد شیشه‌ای می‌خواهد. وایت‌بردهای شیشه‌ای از شیشه‌ی آبدیده ساخته می‌شوند و ده برابر شیشه‌ی معمولی محکم هستند. سطحشان منافذ کمتری نسبت به وایت‌بردهای قدیمی با روکش چینی، ملامینی یا پلاستیکی دارد. مواد شیمیایی قوی نمی‌توانند به این سطوح محکم آسیب بزنند و هرگز مشکل به جا ماندن اثر پیش نمی‌آید.

وایت‌برد شیشه‌ای خیلی زود معروف شد چون بادوام، تروتمیز و سازگار با محیط زیست است. نه تنها می‌توانید وایت‌بردی از جنس شیشه داشته باشید بلکه می‌توانید مطابق ظاهر دفتر یا کلاس درستان هم شخصی‌سازیش کنید. از قیافه‌ی تخته‌سیاه خوشتان می‌آید ولی از گچ متنفرید؟ می‌توانید تخته‌ای بردارید که پشتش سیاه است و دیگر نگران خاک گچ و حساسیتش نباشید. همچنین می‌توان تخته‌ی شیشه‌ای شفاف انتخاب کنید که این طوری می‌توانید برای مواقع تعطیلات یا خاص با آن خلاقیت به خرج دهید. فرقی نمی‌کند چه جور تخته‌ی شیشه‌ای انتخاب کنید. مطمئن باشید روزهای به جا ماندن اثر روی آن تمام شده است.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =