آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

گرافیتی فکری: ارتباطات تجاری به عنوان هنر

موضوعات کمی در هنر به اندازه گرافیتی، قطبی ساز هستند. این سبک، بسته به دیدگاه شما باعث ایجاد منظره‌ای زشت می‌شود یا شیوه‌ای برای نمایش هنر است. این سوال اخیراً در تلگراف انگلستان با عنوان “آیا گرافیتی چهره پاریس را خراب می‌کند؟” مطرح شد. البته وقتی افراد مشهوری مثل برد پیت و آنجلینا جولی، مثل ده سال پیش، 2 میلیون دلار برای کارهای هنرمند مشهور گرافیتی بنکسی خرج می‌کنند، می‌دانید که اتفاق جالبی در حال رخ دادن است. خب، این طرح‌ها روی دیوارهای مترو نیستند اما برای چند لحظه به گرافیتی‌های فکری که به صورت هفتگی در کار، ارتباطات و رهبری خود بیان می‌کنید، فکر کنید. افکار و ایده‌های شما به همان اندازه خلاقانه و در عین حال دقیق‌تر هستند. شما یک هنرمند هستید و از بین تمام سطوح نوشتاری موجود، شیشه همان بوم نقاشی است که شایسته افکار شماست.

هر کسی که در دنیا سفر کرده باشد، از نیویورک گرفته تا پاریس و توکیو در در همه شهر‌های میان آن‌ها، می‌داند که صحبت به زبان محلی در همه جا ممکن نیست ولی تفسیر زبان جهانی که در قالب هنر شهری منتقل می‌شود، امکان پذیر است. وجود سطح نوشتاری با مخاطبان داخلی که شامل رهگذران، ساکنان و مسافران است در طول هزاران سال جلوگیری از این سبک برای هنرمندان، شاعران و مفسران اجتماعی غیرممکن بوده است. اولین گرافیتی را می‌توان به طور کلی به عنوان برخی از قدیمی‌ترین آثار هنری جهان نسبت داد. یکی از نمونه‌های گرافیتی، عکس جنگجویان صلیبی بر روی کلسیای مقبره مقدس در اورشلیم است.

امروزه با هنرمندانی مانند بنکسی و استفاده از این سبک برای بیان شرایط اجتماعی، شاهد افزایش مشروعیت و قدردانی از این سبک هستیم. همین ماه گذشته، بنکسی از نقاشی دیوار استیو جابز رونمایی کرد. او جابز را به عنوان یک پناهنده بر روی دیوار اردوگاه پناهندگان در کاله، فرانسه نقاشی کرده بود. موضع شما در قبال بحران پناهندگان سوری هر چه باشد، این هنر تنها به عنوان یادآوری است که استعدادهای خلاقانه و فناوری استیو جابز مستقیماً به سوریه برمی‌گردد، جایی که پدرش به آنجا مهاجرت کرده بود.

در یک محیط کاری، چه مطالب قابل تأملی را می‌توانید برای کارمندان، همکاران، مشتریان و جامعه خود بر روی یک صفحه شیشه‌ای ارائه کنید؟

شاید شما معماری هستید که طرح‌های اولیه‌اش الهام بخش همکاری و ترغیب سهامداران به خرید است یا رهبری هستید که به دنبال به دست آوردن رضایت برای یک مدل تجاری جدید است که باعث حفظ مشتری و بازگشن سود به شرکت می‌شود. فارغ از این، سهولت و زیبایی شیوه بیان برای شما این امکان را فراهم می‌کند که از تخته سفید فراتر بروید. خلاقیتی که برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورید بهتر از یادداشتی یک بار مصرف روی تخته سفید است. افکار و کلمه‌هایی که در لحظه‌ای گذرا به ذهن می‌رسند تنها با ماندگاری روی شیشه کنار هم قرار می‌گیرند. وایت بردها به دلیل کثیف شدن به سختی قابل پاک کردن هستند. پاک کردن وایت بردهای شیشه‌ای به این دلیل است که کار شما را زیباتر می‌سازد.

طرح‌های گرافیتی با مضامین شهری، اجتماعی و فکری چیزی جز رسانه‌ای بادوام نیستند. البته برخی ممکن است به این نکته اشاره کنند که طراحی رئیسشان، هیچوقت واجد شرایط هنری نخواهد بود، با این حال باید درباره اهمیت وایت برد شیشه‌ای تجدید نظر کنید. برخی از خلاقانه‌ترین لحظات حرفه‌ای شما زمانی رخ می‌دهد که ایده‌های خود را به صورت مکتوب و هنری بیان می‌کنید؛ فرقی نمی‌کند که استعداد فنی یا هنری قابل توجهی دارید یا نه. چیزی که اهمیت دارد تأثیری است که ایده‌های شما خواهند گذاشت.

استفاده از وایت برد شیشه‌ای در رهبری و ارتباطات به شما کمک می‌کند تا از این ویژگی استفاده کنید که تصاویر 60000 برابر سریع‌تر از متن ساده پردازش می‌شوند. واقعیت این است که 90 درصد از آنچه به مغز منتقل می‌شود بصری است و ارائه شما به شیوه‌ای بصری بازدهی بیشتر در درک مطلب نسبت به استفاده از کلمات ساده خواهد داشت.

نکته کلیدی این است که فرصت‌های بیشتری برای ارتباط بیانی و هنری در زندگی روزمره خود پیدا کنید و اگر طراحی فضای کاری شما فاقد فضاهای نوشتاری مشترک است، درباره اهمیت آن برای کسب و کار خود تجدید نظر کنید. هر وایت برد شیشه‌ای فرصتی برای بیان ایده‌های خود و به وقوع پیوستن افکارتان است. آی تک برد، رهبری و ارتباطات تجاری را به عنوان سبکی هنری ارزش گذاری می‌کند.  

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *