آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

Phone Custom Custom Custom

محل کار در سال 2023: تعادل بین سکوت و همکاری

حق انتخاب یکی از نیازهای اساسی انسان است. انتخاب کردن به طور ذاتی با نیاز ما به کنترل شرایط مرتبط است. با ظهور مدل مصرف گرایی که توسط اینترنت (و به ویژه آمازون) به وجود آمده است، نیاز به انتخاب بیشتر از همیشه حس می شود. و محل کار، مکانی که بسیاری از مردم زمان زیادی را در آنجا سپری می کنند، از این قاعده مستثنی نیست.

انتخاب محل کار بر این واقعیت متمرکز است که کارمندان وقتی می توانند محل کار خود را انتخاب کنند، بیشتر درگیر کار خود می شوند. حس کنترل وقتی که همراه با گزینه های مختلف و انعطاف پذیری باشد برای بهره وری مشارکت کارکنان خوب است. در واقع، یک مطالعه در سال 2016 از Steelcase، ارتباط بین کنترل کارکنان در محل کار و مشارکت آنها را مورد بررسی قرار داد. وقتی آن را با گزارش وضعیت محل کار آمریکا گالوپ ترکیب کنید که بیان می‌کند که مشارکت بیشتر کارکنان منجر به بهره‌وری بالاتر می‌شود، بنابراین پیام واضح است: دادن این گزینه به کارمندان برای اینکه کجا کار کنند برای آنها و برای سازمان خوب است. تغییر اختصاص میز کار برای هر فرد به یک محیط کاری منعطف، طراحان را ملزم می کند که در طراحی و لوازم محل کار تجدید نظر کنند. کارمندان خود را به وسیله طراحی محل کار توانمند کنید!

یک محیط کاری منعطف چگونه است؟

واقعیت زندگی در دنیایی که ساعات کاری تمام وقت شده است به این معنی است که روز کاری فراتر از ساعت 9 صبح تا 5 عصر است. فرهنگ کار در هر مکان و کار در هر زمان از کارفرمایان می‌خواهد که در تلاش‌های خود برای ایجاد یک محیط کاری عالی برای افراد خود خلاق باشند. اگر می‌خواهید بهترین استعدادها را جذب کنید، باید بهترین محیط کاری را فراهم کنید، محیطی که با نیازهای نیروی کار امروزی هماهنگ باشد.

پس از سال‌ها ایجاد نقشه ی دفتر کار باز برای کارفرمایان، تحقیقات نشان می‌دهد که این نوع محیط کار برای همه بهترین نیست. در حالی که این نوع محیط کار افراد را به همکاری تشویق می کند، عوامل حواس پرتی مانند سر و صدای مداوم در واقع می تواند بهره وری را کند کند، به خصوص برای کسانی که برای تمرکز نیاز به سکوت دارند. در نتیجه، سازمان‌ها باید به نیازهای متنوع کارکنان خود پاسخ دهند. در کنار یک محیط اداری باز با فضاهای مکعبی یا میزهای کاری بزرگ، سازمان ها به شدت تشویق می شوند که اتاق های فکر و اتاق های کنفرانس با اندازه های مختلف را برای پروژه ها و جلسات مشترک به محیط کار اضافه کنند. با انجام این کار، می توانید آرامشی را که برخی افراد برای انجام انواع خاصی از کارها نیاز دارند، فراهم کنید و صدای یک جلسه شلوغ یا پروژه گروهی را از گوش افرادی که به کارهای روزانه خود ادامه می دهند، دور می کنید. همانطور که در گزارش جنسلر گفته شد، شما باید دفتر خود را بین فضاهای “ما” و “من” متعادل کنید.

  • مشارکت کارکنان یک مسئله رایج است – آخرین نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که 67.2 درصد از نیروی کار آمریکا بیکار هستند. وقتی میز کار مشخصی دارند، ساعات مشخصی دارند و استقلال کمی دارند، بعید است که انگیزه ای برای فراتر رفتن از آن داشته باشند. با این حال، زمانی که افراد تجربه‌ای عالی در کار داشته باشند، بسیار بیشتر با فرهنگ مشارکت درگیر می‌شوند، تعامل بهتری با همکارانشان دارند و بهره‌ورتر هستند.
  • مالکیت – زمانی که به کارمندان حق انتخاب محل کار داده می شود، احتمالاً مالکیت بیشتری بر کاری که روی آن کار می کنند به دست خواهند آورد و اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.
  • ترویج اعتماد – با دادن گزینه هایی به کارمندان در مورد محل کارشان، به کارمندان نشان می دهد که رئیسشان برای انجام کارشان به آنها اعتماد دارد. توانمندسازی کارکنان خود کلید ایجاد انگیزه برای بهترین کار است!
  • حفظ و جذب – نیروی کار امروزی به سمت شرکت هایی کشیده می شود که به آنها گزینه هایی برای انتخاب می دهند. پرقدرت‌ترین کارمندان نیاز دارند که احساس قدرت کنند و به هدفی بزرگ‌تر متصل شوند – و ایجاد یک محیط کاری انعطاف‌پذیر برای آنها دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

چگونه سازمان ها می توانند گزینه هایی را برای انتخاب ارائه دهند اما همچنان هزینه ها را در یک راستا نگه دارند؟

تحقیق گسترده و بسیار جالب است. با این حال، بسیاری از شرکت ها تعجب می کنند که چگونه می توانند بدون خراب کردن بودجه خود به یک محیط کاری انعطاف پذیرتر حرکت کنند. در اینجا پنج راه وجود دارد که می توانید سازمان خود را به سمت یک محیط کاری انعطاف پذیر سوق دهید:

  1. اتاق های فکر (همچنین به عنوان اتاق های مخفی شناخته می شود) فراهم کنید. در حالی که برخی از افراد مشکلی برای تمرکز در یک محیط اداری باز ندارند، برای کسانی که این مشکل را دارند، اینها یک تغییر بازی هستند.
  2. روی وسایل محل کار که متحرک هستند سرمایه گذاری کنید، مانند وایت بردهای شیشه ای متحرک. وقتی بتوانید وسایل را جابجا کنید، توانایی بیشتری برای فرز بودن و تغییر متناسب با زمان دارید. تقسیم‌کننده‌های فضا مانند دیوارهای شیشه ای، توانایی بیشتری برای تقسیم‌بندی فضاها برای مناطق همکاری بدون نیاز به خرید لوازم جدید هر بار که می‌خواهید چیدمان را تغییر دهید، فراهم می‌کند.
  3. مطمئن شوید که لوازمی که می خرید برای محیط زیست خطری ندارند. محصولاتی مانند تخته وایت بردهای شیشه ای را تهیه کنید که بادوام هستند و برای محیط زیست سمی نیستند. این همچنین یک عامل بسیار بزرگ برای نیروی کار جدید امروزی است زیرا نسل Z تمایل زیادی به کمک به نجات سیاره زمین در کنار یک دفتر کار دارد.
  4. در کنار عدم آلودگی محیط زیست، ارائه مزایای طبیعی طبیعت از نور روز و هوای تازه برای بهبود بهره وری ثابت شده است.
  5. راه های کوچکی را در نظر بگیرید تا به کارکنان خود احساس راحتی بدهید. وقتی در محل کار وقت زیادی را می گذرانید، داشتن مکان های متنوع برای استراحت می تواند به کارکنان شما زمان استراحتی بدهد که مغز آنها برای شارژ مجدد نیاز دارد.

در حالی که شما برای کارمندان خود وسیله امرار معاش فراهم می کنید، بدون آنها شما وجود نداشتید. سرمایه گذاری در طراحی که تجربه محیط کار را برای کارمندان شما بهبود می بخشد و منجر به بازگشت سرمایه زیادی برای شما می شود!

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *