آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

Phone Custom Custom Custom

آشنایی با نسل زد: نحوه یادگیری آن‌ها

 افراد متولد شده بین سال‌های 1996 تا 2011 را نسل زد می‌نامند. آن‌ها نسلی هستند که به نسل‌های دیگر شباهتی ندارند. این گروه منحصر به فرد برای مدیران دانشگاه از اهمیت برخوردار است؛ زیرا آن‌ها بخش عمده‌ای از دانشجویان امروزی را تشکیل می‌دهند.

نسل زد چگونه افرادی هستند؟

هر نسلی ویژگی‌های و ارزش‌های منحصر به فرد خود را دارد؛ اما این نسل اخیر در دنیایی کاملاً آشفته بزرگ شده است. در طول یک دوره زمانی کوتاه، نسل زد تاکنون، شاهد نوسانات اقتصادی گسترده و اختلالات فنی قابل توجهی بوده است. این اتفاقات، نسل زد را به سمت سازگاری سوق داده است. نسل زد، بخشی از این سازگاری را برای زنده ماندن و بخش دیگر از آن را برای سلامت روانی انتخاب کرده است. این نسل، نسلی راه حل محور است.

اما آن‌ها هر راه حلی را قبول نمی‌کنند. نسل زد، نسبت به مسائل مختلف، مشکوک است. بررسی واقعیت‌ها بخشی از برنامه روزنامه روزمره آن‌هاست. نسل زد به عنوان یک جامعه، عموماً عمل‌گراتر از نسل‌ قبلی هستند. افراد نسل زد از سرمایه‌گذاری زمان یا پول برای تجربه جدید یا خرید نمی‌ترسند؛ ولی وقتی این کار را انجام می‌دهند، بازده بالایی را طلب می‌کنند.

متخصصان برندسازی و فروش در حال تجزیه و تحلیل نسل زد هستند و کمپین‌های تجاری خود را اصلاح می‌کنند. آن‌ها خطوط تجاری خود را برای جذب این گروه مصرف کننده و در حال رشد تغییر می‌دهند. مدیران آموزش عالی هم چاره‌ای جز پیروی از این تغییرات ندارند.

اعضای نسل زد، حتی قبل از اینکه تصمیم بگیرند دانشجو شوند؛ هنگام بررسی و مقایسه دانشگاه‌ها به دنبال دانشگاهی با حال و هوای مناسب هستند.

تحصیلات به عنوان تجربه

مهم‌ترین نکته این است که نسل زد، مشتاق مشارکت است. همانطور که جین لوئیس، نویسنده مجله فوربز، اشاره می‌کند، نسل زد به دنبال چیزی است که ذهنش را درگیر کند و مشارکت را ممکن سازد. آن‌ها برای تحت تأثیر قرار گرفتن به چیزی بسیار بیشتر از یک کاتالوگ لوکس با لیست چشمگیری از پیشنهادات نیاز دارند.

لوئیس می‌گوید: « با توجه به تعداد گزینه‌های رو به روی دانشجویان، دانشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند به کیفیت برنامه‌های آموزشی خود متکی باشند. آن‌ها باید به فکر عرضه تجربه باشند.»

لیزا مالات، معاون و مدیر ارشد بازاریابی کالج بارنز و نوبل، نسل زد را “نهایت خودساختگی” می‌نامد. مالات، اظهار می‌کند که مدیران کالج‌ها باید ویژگی‌های منحصر به فرد نسل زد را هنگام طراحی و تهیه تجهیزات دانشگاه‌های خود در نظر داشته باشند. او می‌گوید: « اگر آن‌ها به این روش زندگی می‌کنند، پس نباید انتظار داشته باشیم یادگیری آن‌ها به شیوه دیگری صورت بگیرد.»

با آی تک برد محیط آموزشی خود را ارتقا دهید

موسسات آکادمیک با ارتقای فضای یادگیری از طریق آی تک برد، می‌توانند دانشجویان را از طریق نیاز به ویژگی تجربه و همکاری که در دانشجویان امروزی وجود دارد، جذب کنند. وایت برد‌های شیشه‌ای آی تک برد فقط همکاری و خلاقیت را فراهم نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را طلب می‌کنند. این تخته‌ها، ابزار فیزیکی برای افرادی مانند نسل زد هستند که برای ارتباطات و فناوری یکپارچه ارزش قائل هستند.

سنت‌ها وسختی‌ها را کنار بگذارید و به جلو پیش بروید. تخته‌های شیشه‌ای متحرک، کاربرد تخته سفید را با ظرافت ساده و دوام شیشه ترکیب می‌کنند. طراحی چشمگیر آن، پیام مهمی را منتقل می‌کند؛ این پیام از این قرار است: مشارکت دانش‌آموزان یک اولویت بنیادی است.

برای الهام بخشیدن و نشاط دان به فضای آموزشی خود، نحوه استفاده سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات از تخته‌های شیشه‌ای را بررسی کنید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *