آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

Phone Custom Custom Custom

بهترین اقدامات در استفاده از تخته‌ی ارتباط با بیمار

بعضی کارها را بهتر است ساده و بدون دخالت تکنولوژی انجام داد. تخته‌های ارتباط با بیمار هم حتماً یکی از همین موارد است. آن‌ها به تنهایی می‌توانند ایمنی بیمار، ارتباط خدمه/بیمار و رضایت بیمار را بهبود ببخشند. استفاده‌ی مؤثر از تخته‌های ارتباط با بیمار می‌تواند باعث شود بیمار بیشتر پذیرای تجویزهای پزشکی باشد و دوران بستری بودنش در بیمارستان به همین اندازه آسان‌تر شود. کتابخانه‌ی ملی پزشکی آمریکا چندین تحقیق و آزمون بالینی منتشر کرده است که نشان می‌دهد رضایت بیمار به ارتباط بین بیمار و مراقبش از طریق تخته‌ی ارتباط بیمار بستگی دارد. هر چه قدر ارتباط از طریق تخته‌ی ارتباط با بیمار بهتر باشد، رضایت بیمار از دوران بستری در بیمارستان بیشتر است.

آی تک برد می‌داند که تخته‌های ارتباط با بیمار چه اهمیتی در ساده کردن ارتباط خدمه با بیمار و خانواده‌اش دارد. این تخته‌ها بیماران و خانواده‌هایشان را از برنامه‌ی مراقبتی و پیشرفتش آگاه و در آن دخیل می‌کنند. اما اگر قرار است این تخته‌ها چنین کاربرد وسیعی ارائه دهند، صنعت سلامت باید تأثیرشان را به حداکثر برساند. این جا هشت تا از بهترین کارها آمده است تا ارتباطی کارآمد برقرار شود.

۱. آن را جایی قرار بدهید که بیمار ببیند

بیماران و خانواده‌هایشان می‌خواهند این توانایی را داشته باشند که به راحتی تخته‌ی ارتباط با بیمار را ببینند. بعضی بیمارستان‌ها این تخته‌ها را داخل اتاق پرستاری و در دیدرس مستقیم اتاق بیمار می‌گذارند. بعضی دیگر آن‌ها را در اتاق هر بیمار می‌گذارند.

۲. خوانا و قابل فهم بنویسید

طوری که با بیمارتان ارتباط برقرار می‌کنید معمولاً از نوع ارتباط با همکارانتان متفاوت است. بیمار یا خانواده‌اش باید بتوانند پیام شما را به راحتی هضم کنند. مثلاً شاید ندانند PT مخفف درمان جسمی است یا CT یعنی برش‌نگاری رایانه‌ای.

۳. همه‌ی موارد مهم را پیگیری کنید

معمولاً تخته‌ی ارتباط با بیمار اطلاعاتی مثل شماره‌ی اتاق، نام دلخواه بیمار، اسامی مراقبانش (پزشک، پرستار و غیره)، اهداف بیمار، ویزیت‌هایش، تست‌های آینده، روندهای آزمایشگاهیش و تاریخ پیش‌بینی‌شده‌ی ترخیصش را در خود گنجانده است. ممکن است لیست حساسیت‌ها و برنامه‌های غذایی، شماره تماس با افراد دلخواه خانواده‌اش، روز و تاریخ، جدول داروی مسکن و جمع‌بندی ساعتی هم باشد. پیگیری جمع‌بندی ساعتی تصویری است که برای بیماران و خانواده‌هایشان آرامش خاطر به همراه می‌آورد و باعث می‌شود بدانند کسی هست که بیمارشان را در فواصل زمان‌بندی شده‌ی منظم چک می‌کند. این کار کمک زیادی به افزایش رضایت بیمار می‌کند. یادتان باشد که تخته‌ی ارتباط با بیمار باید تغییرپذیر باشد تا بتوان طبق نیازها تغییرش داد. در مواقع لزوم باید بشود مواردی را به آن اضافه یا کم کرد.

۵. اطلاعات را درست و به‌موقع به‌روز کنید

به‌روز کردن کل تخته را در اولویت قرار دهید. بسیاری از مراقبان حس می‌کنند وقت ندارند تخته‌های ارتباط با بیمار را به‌روز کنند. به هر حال کارشان گذاشتن اطلاعات، گاهی همان اطلاعات قبلی در گزارشات پزشکی الکترونیکی است. ولی باید یادشان باشد که تخته‌های ارتباط با بیمار در اصل مال بیمار هستند اما دیگر مراقبان هم از اطلاعاتشان استفاده می‌کنند. و این موضوع می‌تواند نه تنها بر رضایت بیمار بلکه بر ایمنی و طول مدت بستری بودنش در بیمارستان هم تأثیر بگذارد. مثلاً اگر برنامه غذایی بیمار به خاطر ناشتایی ویزیت آزمایشگاه به NPO (هیچ در ماه) تغییر کند، تست‌هایش باید به وقت دیگر موکول شوند. این موضوع می‌تواند باعث طولانی شدن بستری بیمار شود. حداقل نوعی دردسر است که رضایت بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۶. یک ماژیک وایت‌برد به تخته‌ی ارتباط با بیمار وصل کنید

گاهی چیزهای کوچیک تغییرات بزرگ پدید می‌آورند. به گزارش یک پژوهش از کتابخانه‌ی پزشکی ملی آمریکا، پرستاران، خدمه‌ی بخش پزشکی داخلی و بیمارستان‌ها گفته‌اند مانع اصلی به‌روز کردن منظم تخته‌ی ارتباط با بیمار این است که ماژیک پیدا نکرده‌اند. اگر می‌خواهید خدمه‌ی بیمارستان از تخته‌ی ارتباط با بیمار استفاده کنند باید کار را برایشان راحت کنید!

۷. از بیمار نظرسنجی کنید

بفهمید بیماران و خانواده‌هایشان چه حسی راجع به تخته‌ی ارتباط با بیمار دارند. به هر حال اصلاً مال آن‌هاست! چه چیز آن برایشان مفید بود؟ آیا از اضطرابشان کم کرد؟ چه چیز آن نیاز به بهبودبخشی داشت؟ مواردی بوده که فکر کنند بهتر است به آن اضافه شود؟ اگر پرستاران وقت می‌گذارند و تخته را به‌روز می‌کنند، باید جواب سؤالاتشان را بفهمند تا بتوانند کارشان را بهتر انجام دهند و رضایت بیماران را بالا ببرند.

ما با تولید و ساخت وایت بردهای شیشه ای در آی تک برد به هزاران نفر از افراد فعال در زمینه‌ی سلامت کمک می‌کنیم رضایت بیمارانشان را از طریق ارتباط مؤثر افزایش دهند و مشتاقیم به شما هم کمک کنیم.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *