آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

انواع رنگ در وایت برد های شیشه ای

همانطور که در مقالات گذشته گفته شد، نسل جدیدی از وایت برد ها به تازگی ابداع شده است که آن را با نام گلس برد می شناسیم. وایت برد های شیشه ای در ابعاد و رنگ های مختلف ساخته و عرضه می شوند. امروزه در بسیاری از نقاط جهان استفاده از وایت برد های معمولی منسوخ شده استو از وایت برد های شیشه ای استفاده می کنند. این در حالی است که هنوز در برخی از مناطق کشور از تخته سیاه های گچی استفاده می شود.

گلس برد ها جدیدترین نوع وایت برد ها هستند که در دو نوع فریم mdf و بدون فریم سکوریت ساخته و عرضه می شوند. وایت برد های شیشه ای جلوه ای زیبا به هر مکانی می بخشند. امروزه از Glass Board ها در محیط های آموزشی و شرکت ها استفاده می شود. بسیاری از طراحان داخلی برای دکوراسیون داخلی از گلس برد های شیشه ای استفاده می کنند.

همانطور که در بالا گفته شد، وایت برد های شیشه ای در رنگ بندی های مختلف تولید می شوند. رنگ شیشه ها اغلب از پلی اورتان روغنی کوره ای و به صورت مات می باشد. انتخاب این نوع رنگ برای جلوگیری از انعکاس نور در شیشه است. این پوشش رنگی میزان رفلکس نور را می کاهد. به همین دلیل است که می توان از آنها به عنوان پرده ویدئو پروژکتور استفاده نمود. همچنین شیشه ها کاملا Float با ضخامت حدودی 5 میل، صیقلی و بدون خط و خش و انحنا است که استاندارد های لازم

(En 572/2 C-1048-4) را دارد. فریم گلس برد ها معمولا آلومینیوم می باشد که هر کارخانه بنا به سلیقه مشتری خود می تواند از جنس های دیگر نیز استفاده کند.

جدا از جنس و کاربرد های مختلفی که باعث شده است گلس برد ها طرفداران بسیاری به دست بیاورند، یکی دیگر از دلایل محبوبیت وایت برد های شیشه ای، رنگ بندی های متنوع آنها می باشد، که در ادامه به بررسی انواع رنگ های پر طرفدار می پردازیم.

رنگ های که وایت برد های شیشه ای دارند کمی پر رنگ است. اما بیننده به راحتی می تواند با انواع رنگ های گلس برد ها، ارتباط برقرار کند. بر اساس تحقیقات به دست آمده، رنگ ها به خوبی می توانند بر بهره وری دانش آموزان و کارمندانی که از تخته های رنگی استفاده می کنند، تاثیر بگذارند.

طراحان داخلی و همچنین روانشناسان مدت ها روی تاثیر رنگ ها بر استفاده کنندگان وایت برد های شیشه ای تحقیق کرده اند. تا بتوانند از قدرت رنگ ها برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده کنند. لیست گردآوری شده زیر، نتیجه این تحقیقات می باشد.

گلس برد

رنگ زرد

زرد که نشان دهنده نور خورشید است، رنگ محبوب بسیاری از افراد می باشد. این رنگ برای افراد احساس گرما و نشاط را به ارمغان دارد. زرد یکی از پر انرژی ترین رنگ ها است. استفاده از رنگ زرد در کلاس های آموزشی و شرکت ها باعث ایجاد هوشیاری، شوق و اشتیاق در افراد می شود. با ایجاد این حس ها در افراد حل مشکلات توسط آنها سریعتر انجام می گیرد. زیرا این رنگ قدرت فکر کردن را بالا می برد.

آبی درخشان

همه می دانند که رنگ آبی یکی از رنگ های آرامش بخش است. رنگ آبی باعث کاهش استرس افراد و در نتیجه افزایش بهره وری آنها می شود.

گلس برد

رنگ قرمز

قرمز برای استفاده در هر مکانی توصیه نمی شود. این رنگ استرس و فشار خون افراد را بالا می برد. حتی برخی از روانشناسان بر این باور هستند که رنگ قرمز بر افزایش سوخت و ساز بدن نیز تاثیر دارد. از این رنگ می توان برای تحریک مغز استفاده نمود. از رنگ قرمز نباید به وفور استفاده کرد.

رنگ نارنجی پرتقالی

رنگ نارنجی در طیف رنگی، رنگ قرمز است. اما بر خلاف قرمز، نارنجی رنگ دوستانه و جذابی می باشد. این رنگ انرژی بالایی به همراه دارد و آن را به افراد منتقل می کند. به جای استفاده از رنگ قرمز می توانید از نارنجی استفاده کنید.

گلس برد

رنگ سبز

یکی دیگر از رنگ های آرامش بخش، رنگ سبز می باشد. استفاده از رنگ سبز در محل کار و کلاس درس باعث ایجاد احساس آرامش در افراد می شود. بسیاری از طراحان داخلی توصیه می کنند، در طراحی اتاق های کار حتما از رنگ سبز استفاده شود.

گلس برد

رنگ خاکستری

این رنگ یکی از رنگ های خنثی به حساب می آید و به راحتی با رنگ های دیگر جفت می شود. این رنگ رسمی و کلاسیک است و می توان در هر محیطی از آن استفاده نمود. این رنگ نیز افزایش انرژی افراد را به همراه دارد. پیشنهاد می شود از رنگ خاکستری در کنار رنگ های روشن استفاده شود.

گلس برد

در انتخاب هر کدام از رنگ های بالا باید توجه داشته باشید که برای چه مکانی می خواهید. برای طراحی داخلی شرکت ها، کلاس های آموزشی یا هر استفاده ای دیگر باید تمامی جوانب را بسنجید. برای این منظور بهتر است با کارشناسان ما در ای تک مشاوره داشته باشید. انتخاب هر کدام از این رنگ ها برای وایت برد های شیشه ای مناسب است به شرط آنکه در مکانی درست استفاده شود. برای خرید وایت برد شیشه ای و همچنین سایر محصولات آی تک می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *