آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

مقایسه وایت برد و تخته سیاه با وایت برد های شیشه ای

وایت بردهای  شیشه ای به سرعت به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل شده اند. آن‌ها بسیار بادوام هستند و سال‌ها بیشتر از تخته‌های سفید و سیاه قدیمی باقی می‌مانند. نه تنها آن‌ها به محصول برتر در بازار تبدیل شده اند، بلکه بسیاری از شرکت‌های وایت برد هم اکنون ویژگی‌های تعاملی را ادغام کرده و  یک تابلوی وایت برد همه کاره ارائه داده اند.

انتخاب برد مناسب برای خانه، محل کار یا کلاس درس می‌تواند مشکل باشد؛ زیرا گزینه‌های زیادی وجود دارد، به همین دلیل ممکن است دانستن اینکه کدام یک برای شما بهتر است کمی دشوار باشد. همانطور که می‌دانید سه گزینه اصلی برای برد وجود دارد در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه وایت برد و تخته سیاه‌های قدیمی  با گلس برد‌های امروزی بپردازیم:

تخته سیاه

استفاده از یک تخته سیاه مشکی یا سبز قدیمی نه تنها منسوخ شده است بلکه حتی با وجود گرد و غباری که توسط گچ‌ها تولید می‌شود می‌تواند برای سلامتی شما نیز بد باشد. گچ می‌تواند آلرژی را تحریک کرده، پوست را خشک و حتی تنفس مبتلایان به آسم را دشوار کند. البته لازم به ذکر است که محصولی به نام \”گچ بدون گرد و غبار\” وجود دارد که ذرات گچ سنگین‌تر را ایجاد می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که این مسئله را به طور کامل حل کند.

همچنین نه تنها خرید گچ‌گران قیمت خواهد بود بلکه به احتمال زیاد با تمیز کردن تخته و تمیز نگه داشتن فضای خود مشکلاتی نیز خواهید داشت. اگر یک تخته گچ کوچک صرفا برای ایجاد حس نوستالژی احتیاج داشته باشید ممکن است ارزش تحمل گرد و غبار را داشته باشد اما در غیر این صورت گزینه‌های بهتری برای انتخاب وجود دارد.

شرکت گلس برد ایتک برد

تخته سفید قدیمی

یک تخته سفید قدیمی، نیاز شما به گچ را از بین می برد و می تواند به فضای شما کمک کند تا جلوه ای مدرن تر و به روز تر پیدا کند. با این وجود مشکلی در هنگام استفاده از تخته های سفید وجود دارد این است که به راحتی لکه دار شده و این موضوع باعث ایجاد مشکل در تمیز کردن صفحه و همچنین طول عمر کوتاه آن ها می شود.

اکثر وایت برد های قدیمی پس از پنج تا هفت سال به قدری لکه دار شده و آثار ماژیک ها بر آن ها باقی می ماند که باید به صورت هفتگی به طور ویژه وقت گذاشته و با استفاده از محلول های مناسب سطح آن ها را به خوبی پاک کنید. یکی دیگر از نقاط ضعف تخته های سفید ، این است که آن ها از چوب فشرده شده ساخته شده اند ، که به طور معمول از ذرات چوب خرد شده تولید می شوند که با استفاده از مواد شیمیایی به صورت یک پارچه و فشرده در می آیند، سپس مواد شیمیایی دیگری بر سطح آن ها اعمال می شود تا سطحی سفید و براق تولید شود. این روند امکان چسبیدن استاتیک جزئی را فراهم می کند که باعث می شود آثار ماژیک را در خود نگه دارد.

وایت برد شیشه ای آیتک برد

وایت برد شیشه ای

معمولاً بهترین انتخاب برای تهیه برد هستند. البته اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدتی برای برد مورد نظر خود داشته باشید، زیرا به نسبت دو نوع برد قبلی این نوع تخته‌ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. البته اگر قصد دارید از تابلو به مدت ده سال یا بیشتر استفاده کنید، متوجه خواهید شد که یک وایت برد شیشه‌ای کاملا ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

وایت بردهای شیشه ای می‌توانند تا زمانی که عمر دیواری که به آن نصب شده اند به پایان برسد، دوام یابند. بهترین قسمت در مورد وایت برد‌های شیشه‌ای این است که آن‌ها هرگز خش دار و یا لکه دار نمی‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به رنگ دلخواه خود سفارش دهید. وایت برد شیشه‌ای از یک شیشه حرارت دیده مقاوم ساخته شده است، که پنج تا ده برابر قوی‌تر از شیشه معمولی است. اگر با استفاده از یک نیروی بسیار زیاد باعث شکستن این نوع برد‌ها شوید، متوجه می‌شوید که به جای اینکه مانند شیشه‌های معمولی به قطعات بزرگ و تیز تبدیل شوند، به قسمت‌های ریز ریگ مانند تبدیل می‌شوند که خطر بریدگی ندارد.

وایت برد شیهش ای آیتک

ویژگی های وایت بردهای شیشه ای

وایت برد‌های شیشه‌ای به طور ویژه‌ای مقاومت بیشتری به نسبت انواع دیگر تابلو‌ها دارند. این نوع برد‌ها به دلیل استفاده ساده از شیشه و با وجود لبه‌های براق صاف و امروزی، فوق العاده مدرن و شیک به نظر می‌رسند. در حالی که به دلیل شفافیت آن قابلیت آمیختن در هر محیطی را دارند. این تابلو‌ها به دلیل سبک معاصر خود، برای بهبود دیزاین در دفاتر عالی هستند.

بر خلاف تخته‌های سفید قدیمی، وایت برد‌های شیشه‌ای می‌توانند به چندین رنگ تبدیل شوند. چه بخواهید تابلو شفاف و استانداردی با محیط دفتر خود داشته باشید، چه یک تخته آبی برای اهداف طراحی و معماری یا حتی یک تابلوی رنگی پر جنب و جوش برای روشن‌تر کردن یک کلاس درس، وایت برد‌های شیشه‌ای می‌توانند به رنگ‌های مختلفی در آیند تا بتوانند در هر اتاق شما هماهنگ باشند. همچنین می‌توانید روشنایی LED را به صفحه شیشه‌ای خود اضافه کنید و یک تم مدرن و معاصر را به تابلو‌های خود ببخشید تا حس کیفیت بالایی را به محیط کار خود اضافه کنید.

در مجموعه‌ای از اندازه‌ها در دسترس هستند. قرار دادن اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف آن‌ها در کنار هم می‌تواند روشی بسیار خلاقانه برای تزیین دفتر یا کلاس درس شما باشد در حالی که تخته‌ها هنوز عملکرد خود را حفظ می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید تابلو‌های شیشه‌ای مینیاتوری را در کنار محل کار خود قرار دهید و با استفاده از تابلو‌های شیشه‌ای رنگی، می‌توانید تابلو‌های خود را برای انواع مختلفی از اعلامیه‌ها و سطح اهمیت، کد‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید تصاویری با کیفیت بالا با انتخاب خود از عکس‌های خانوادگی گرفته تا برندینگ شرکت و آرم‌ها را روی سطح این نوع تابلو‌ها چاپ کنید.

خلاصه

  • از نظر ظاهری بسیار حرفه‌ای برای دفاتر
  • برای جلوه‌ای با کیفیت بالا، می‌توان به روشنایی LED اضافه کرد
  • تصاویر، مارک تجاری و آرم‌های شرکت را می‌توان به شیشه اضافه کرد
  • در چندین رنگ موجود است – تابلو‌های رنگی می‌توانند کلاس‌های درس را روشن‌تر کنند
  • در اتاق‌های مختلف، چه یک اتاق کلاس یا یک دفتر خانه، در اندازه‌های مختلف موجود است
  • از وایت برد‌های شیشه‌ای می‌توان در دکوراسیون دفتر و محل کار استفاده کرد
  • از قلم‌های رنگی مختلف می‌توان برای یادداشت‌برداری خلاقانه استفاده کرد
  • می‌توانید از لوازم جانبی مانند آهن ربا استفاده کنید تا اسناد و یادداشتهای خود را روی تخته‌های شیشه مغناطیسی گیره کنید
  • ماندگاری بالا
  • تمیز کردن آسان و بدون خش و لکه از قلم

جمع بندی: کدام نوع تخته بهتر است؟

هر نوع برد مزایای خاص خود را دارد. وایت برد های شیشه ای برای محیط های حرفه ای بسیار زیبا و براق هستند، اما با این وجود تخته های سفید همچنان به عنوان منابع آموزشی موفق در مدارس فعالیت می کنند. این وظیفه شماست که در مورد مزایای هر تابلویی که مورد بحث قرار گرفته است فکر کنید تا نتیجه بگیرید که کدام تخته برای شما مناسب است.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *