آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی یا تخته وایت برد معمولی؟

تا همین چند دهۀ پیش از تخته های گچی در آموزشگاه ها مدارس و ادارات استفاده می شد و پس از گذشت زمان دانشمندان دریافتند که ذرات گچ برای ریه و سلامتی چقدر مضر است و حتی امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. پس از آن در بلژیک برای نخستین بار تخته های وایت برد تولید شد و به دلیل اینکه این خطرهای تخته و گچ را نداشت با استقبال فراوان مراکز آموزشی قرار گرفت.

پس از تولید تخته های وایت برد،تخته وایت برد های شیشه ای تولید شدند. منتهی در ساخت این تخته وایت برد های شیشه ای  از شیشه سکوریت شده استفاده شده زیرا باید قابلیت نشکن داشته باشد و با توجه به سلیقه های مختلف امروزه این گلس بردها در رنگ های مختلفی تولید می شوند.
امروزه مبحث آموزش در تمامی شغل ها اهمیت بسیار بالایی دارد البته ابزار آموزشی نیز الزامات یک محیط آموزشی محسوب می شود با تولید تخته وایت برد شیشه ای فرآیند آموزش با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

1. تولید تخته وایت برد شیشه ای

تولید وایت برد شیشه ای
تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی

در تولید تخته وایت برد های شیشه ای  ابتدا طرح تخته و رنگ آن را باید تعیین کرد سپس شیشه های کریستال 4 میل، 5 میل و 6 میل را در ابعاد مورد نظر  با دستگاه CNC برش داده می شوند.

علت استفاده از شیشۀ کریستال برای تولید بردهای شیشه ای را می توان شفافیت، وضوح  بسیار بالای این نوع شیشه ها دانست، پس از برش شیشه ها را شستشو و سنگ زده و  با رنگ سرامیکی پوشش داده وسپس وارد کوره هایی با درجه حرارت 700 درجه سانتی گراد قرار می دهند.

پس از تبدیل شدن شیشه به شیشۀ سکوریت آن را از کوره خارج می کنند و عملیات سردسازی شیشه را بر روی آن انجام می دهند.
پس ازاین مرحله به کارخانه مونتاژ منتقل و با صفحات فولادی(گالوانیزه) به ضخامت0.5 میلیمتر لمینیت می گردند. و در نهایت جهت بسته بندی و ارسال به انبار به واحد بسته بندی منتقل میگردد.

ماژیک های وایت برد معمولی قابلیت نوشتن بر روی تمام تخته وایت برد  های شیشه ای را دارند و برای نوشتن بر روی وایت بردهای شیشه ای مشکی(گلسبرد مشکی) از  ماژیک سفید و یا مارکرهای رنگی نئونی  استفاده می گردد.
از آنجایی که گلس بردها انواع مختلفی دارند در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها می پردازیم.

تخته وایت برد شیشه ای  مغناطیسی(گلسبرد)

گلس برد مغناطیسی

گلس برد مغناطیسی از جدیدترین نوع بردهای شیشه ای بوده که خاصیت مغناطیسی بودن به آن اضافه شده است و برای مکان های آموزشی به دلیل مگنتی بودن بسیار مناسب است که ماژیک و تخته وایت برد به آن می چسبند. این گلس برد در سایزها و رنگ های مختلف با توجه به سلیقۀ مشتری قابل تولید است.

2. وایت برد شیشه ای مغناطیسی رنگی

گلس برد رنگی را به این صورت تولید می کنند که ابتدا شیشه ها را  در ابعاد مورد نظر برش داده و سپس به سکوریت تبدیل و در آخر نیز با استفاده از دستگاه چاپ بر روی شیشه به رنگ مورد نظر تبدیل می کنند. تخته وایت بردهای شیشه ای در طیف وسیع رنگی قابل تولید می باشد و به همین منظور برای سفارش هر یک از رنگ های مد نظر خود به شرکت ایتک برد، کد رنگ را سفارش داده و سپس وایت برد رنگی خود را تحویل بگیرید.

3. گلس برد مات

گلس بردهای مات به دو دستۀ سند بلاست و ساتینا تقسیم می شوند. و تفاوت اصلی این دو نوع شیشه در قابلیت طرح دار کردن شیشه های سندبلاست است در حالی که شیشه ساتینا فقط به صورت مات تولید می شوند. از گلس بردهای سندبلاست که قابلیت طرح دار شدن را دارند برای پارتیشن بندی استفاده می کنند زیرا می توان بر روی آن ها طرح های بسیار زیبا توسط دستگاه های بخصوص چاپ کرد.

4. گلس برد طرح دار

گلس برد مات

گلس برد طرح دار نوع دیگری از گلس بردهای رنگی است که معمولاً به دلیل طرح و رنگ های جذاب آن در مراکز آموزشی خردسالان و نوجوانان بکار می رود.

5. وایت برد شیشه ای کریستال

گلس برد کریستال شفافیت بسیار زیادی داشته و به همین خاطر بهترین شیشه برای تولید گلس برد است زیرا که شفافیت بالای آن باعث دید بهتر رنگ وایت برد می شود. به همین دلیل در محیط های دانشگاهی و آموزشی از آن بیشتر استفاده می کنند.

6. گلس برد لمینت

گلس برد لمینت تنها در صورتی به کار گرفته می شود که پایۀ فلزی در آن به کار برده شود و به هیمن دلیل خطر شکست آن به صفر می رسد. در صورت درخواست و سفارش تولید گلس بردهایی بزرگ تر از حد استاندارد باید از گلس برد لمینت استفاده کرد.

7. تخته وایت برد شیشه ای  اداری

تخته وایت برد های  اداری  از شیشۀ سوپر کلیر تولید شده و با براکت بر روی دیوار نصب می شود. در صورتی که این تخته وایت بردها با خاصیت مغناطیسی تولید شود کاربرد و ایمنی بیشتری خواهد داشت. به همین خاطر ساخت گلس برد اداری در سایزها و ابعاد مورد نظر کاربر و با توجه به نیاز و خواسته شرکت ها تولید می شود.

8. گلس برد با خطوط افقی

گلس برد با خطوط افقی با فاصله 10 سانتی متر بر روی برد وجود دارد و به همین دلیل می توان متن مورد نظر را به راحتی بر روی آن نوشت. این نوع وایت برد معمولاً در مراکز آموزشی بیشتر کاربرد دارد.

نتیجه گیری

تخته وایت برد های شیشه ای انواع مختلفی داشته و با توجه به خواستۀ کاربر و مشتری آن را در ابعاد و رنگ های مختلف تولید می کنند به همین خاطر پیش از ثبت سفارش بهتر است تا این مقاله را مطالعه کرده و با توجه به نیاز خود وایت برد شیشه ای را سفارش بدهید.

گلس برد سند بلاست ایتک برد با قابلیت طرح دار شدن یکی از بهترین و با کیفیت ترین شیشه ها بوده که برای پارتیشن بندی از آن استفاده می شود. همچنین گلس بردهای رنگی برند ایتک از شیشه های نشکن و سیکوریت تولید شده و کاربرد آن بیشتر در مهدکودک ها و مدارس است.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *