آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

عوامل موثر در ساخت و قیمت تخته وایت برد شیشه ای

وایت برد شیشه ای یکی از المان های پرکاربرد در دفاتر مدرن است. در این مطلب به بحث درباره عوامل موثر در کیفیت و قیمت تخته وایت برد شیشه ای پرداخته ایم.

عوامل اساسی تاثیر گذار در کیفیت و قیمت وایت بردهای شیشه ای

شیشه

مهمترین عامل کیفیت گلسبرد ها استفاده از شیشه مناسب این موضوع یعنی استفاده از شیشه های اولترا کلیر(کریستال) و یا سوپر کلیر می باشد.

متاسفانه به علت قیمت بالای این دو نوع شیشه و عدم تولید شیشه اولترا کلیر در ایران اکثر تولیید کنندگان از شیشه های فلوت و معمولی (ساختمانی) استفاده می کنند که باعث به شدت پایین کیفیت کالا میگردد و بعضا به علت موج دار بودن سطح شیشه وضوح نوشتار به 50 درصد تقلیل پیدا می کند، که به طبع قیمت این تخته وایت برد شیشه ای بسیار نازل تر از کالای استاندارد می باشد

رنگ کوره ای سرامیک

عامل دوم بسیار مهم در تولید گلسبردها استفاده از رنگ مناسب برای Backpaint شیشه ها می باشد، چون شیشه ها دارای سطوح بسیار صاف می باشند یک از مشکلات چسبندگی رنگ به  سطح شیشه می باشد، که درایران از سه نوع رنگ اپوکسی، پلی اورتان و سرامیک بابت این موضوع استفاده میگردد که برابر استاندار فقط رنگ سرامیک چسبندگی مناسب با سطح شیشه را ایجاد می کند.

چرا که در دمای 700 درجه سانتیگراد با سطح شیشه رنگ ممزوج می گردد.به همین دلیل به هیچ وجه از سطح شیشه جدا نمی گردد. ولی این موضوع نیاز به به خط تولید و کوره با دمای بالا جهت پخت دارد که در دسترس همه تولید کنندگان نمی باشد. و استفاده از دو نوع رنگ دیگر به علت اینکه اپوکسی رنگ دو جزئی می باشد اصلا توصیه نمی گردد.

سکوریت کردن تخته وایت برد شیشه ای

این عامل نیز یکی از مهمترین عوامل مندرج در استاندارد ASTM جهت تولید این نوع تخته های شیشه ای می باشد.و متاسفانه با تست شکست و یا دستگاه مخصوص  می توان از ساختار سکوریت مطلع گردید و در حال حاضر خیلی از تولید کنندگان به این موضوع توجه ننموده که این مهم می تواند باعث صدمات جانی جبران ناپذیر برای مصرف کننده داشته باشد.

ورق فولادی لمینیت شده بر پشت گلسبرد

آیتم اخر که در قیمت و کیفیت تخته وایت برد شیشه ای تاثیر مستقیم دارد ورق فولادی لمینیت شده بر پشت گلسبرد است که ضخامت آن از 0.5 میلیمتر نباید کمتر باشد، تخته وایت برد های شیشه ای تولید شده در شرکت آیتِک تماما با ورق 0.5 گالوانیزه لمینیت میگردند.

نتیجه گیری

تمام عوامل مطروحه بالا در کیفیت، ایمنی و قیمت کالا نقش بسزایی داشته و دارد لذا اکیداٌ توصیه می گردد خریداران محترم  از کالای استاندارد استفاده نمایند.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *