آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه ای

مراحل تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای که امروزه استفاده از آن در اماکن مختلف مانند مدارس، ادارات، آموزشگاه‌ ها و … بسیار زیاد شده است، بر اساس یک سری اصول و فرایندهای خاص در کارخانجات انجام می شود. اگر مراحل و روش‌ های تولید وایت برد شیشه‌ ای به درستی و طبق استانداردهای لازم صورت بگیرد، گلس برد حاصل شده کیفیت بالایی خواهد داشت. اگر علاقه‌ مند به آشنایی با تولید گلس برد هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای از ابتدا تا انتها بپردازیم.

بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای

تولید وایت برد شیشه‌ای

امروزه استفاده از وایت برد شیشه‌ ای به جای تخته سیاه و وایت بردهای معمولی به دلایل مختلفی افزایش یافته است. گلس بردها مشکلات تخته‌ های قدیمی را ندارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت می‌ باشد و ظاهر زیباتری نیز دارند. فرایند تولید تخته وایت برد شیشه‌ ای شامل مراحلی می‌ شود که به بررسی آن‌ها می‌ پردازیم.

مشخص کردن ابعاد شیشه

اولین مرحله برش دادن شیشه‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلف می‌ باشد زیرا در ادامه روند تولید دیگر امکان برش وجود ندارد. برای ساخت انواع گلس برد شیشه‌ها را در سایزهای مختلف برش داده که هر کدام از آن‌ها کاربرد‌های خاص خود را دارد. وایت برد با ابعاد مختلف می‌ تواند در جاهای مختلف مانند کلاس‌های آموزشی، دفاتر مهندسی، ادارات، منازل و … استفاده شود.
در این مرحله بعد از برش با استفاده از سنگ الماس لبه‌ های تیز شیشه‌ها صاف می‌ شود تا خطر برندگی آن‌ها برطرف شود.

سکوریت کردن و مقاوم سازی شیشه

در مرحله دوم نیاز می ‌باشد تا شیشه‌ها مقاوم سازی شده و استحکام و ماندگاری آن‌ها افزایش یابد. به روند مقاوم کردن شیشه در برابر ضربات، حرارت، برخورد اشیا و … سکوریت کردن گفته می‌ شود. طی این مرحله شیشه‌ها با ابعاد مختلف را درون کوره‌هایی با دمای 625 درجه قرار می‌ دهند. بعد از مدت مشخصی شیشه را از کوره درآورده و بلافاصله درون محفظه سرد و خنک کننده‌ ای قرار می‌ دهند. از این طریق سطح شیشه به سرعت سرد می‌ شود اما بخش داخلی آن همچنان گرم می‌ باشد و این تغییر ناگهانی دما باعث ایجاد واکنش شیمیایی بین مرکز شیشه و سطح خارجی شیشه می‌ شود.
این تغییر ناگهانی دما باعث می‌ شود که انقباضی در سطح خارجی شیشه صورت بگیرد و به سمت داخل فشرده شود اما چون هسته داخلی شیشه گرم می‌ باشد مانع انقباض کامل می‌ گردد و همین تنش بین دو سطح داخلی و خارجی شیشه و فشارهای وارد آمده باعث افزایش تراکم و استحکام گلس برد می‌ شوند.
یک شیشه سکوریت می‌ تواند 5 برابر بیشتر از یک شیشه معمولی در برابر ضربه و شکسته شدن مقاومت کند. فرایند سکوریت کردن منجر به نشکن شدن شیشه نمی‌ گردد و امکان شکستن آن وجود دارد. در صورت شکستن شیشه‌ ای که سکوریت شده است، به قطعات بسیار ریزی تبدیل می‌ شود که تیز و برنده نیستند و خطری ندارند.
هنگام شکستن شیشه‌ های سکوریت هر چه ذرات شکسته شده ریزتر باشند نشان دهنده درجه بالای سکوریت است و این می‌ تواند معیاری برای استاندارد شیشه‌ های سکوریت باشد.

رنگ آمیزی

مرحله سوم از فرایند تولید وایت برد شیشه‌ ای رنگ آمیزی آن و تبدیل شیشه ساده به یک شیشه رنگی با ظاهری زیبا و جذاب می‌ باشد. به دلیل جلوگیری از بازتاب و انعکاس نور در گلس برد از رنگ‌ های سرامیکی استفاده می‌ شود. در این مرحله قبل از شروع رنگ آمیزی ابتدا با دستگاهی مخصوص سطح شیشه را سندبلاست می‌ نمایند تا رنگ را به خوبی حفظ کند. سپس با استفاده از پیستوله‌ های فشار قوی رنگ را به صورت یکدست و با دقت زیاد بر روی سطح شیشه می‌ پاشند.
پس از اتمام رنگ آمیزی شیشه را برای مدت زمان مشخصی مجدد درون کوره قرار می‌ دهند تا رنگ آن تثبیت گردد. مرحله رنگ آمیزی تخته وایت برد شیشه‌ ای از ظرافت بالایی باید برخوردار باشد زیرا کوچکترین بی‌دقتی باعث پخش نامتناسب رنگ روی گلس برد می‌ شود.

خاصیت مغناطیسی

برای ایجاد قابلیت مغناطیسی در تخته وایت بردهای شیشه‌ ای یک صفحه یا ورق فلزی گالوانیزه را در زیر صفحه شیشه‌ ای قرار می‌ دهند. این صفحه فلزی بسیار نازک و شیشه سکوریت در قابی آلومینیومی قرار می‌ گیرند. بعضی از مدل‌ های گلس برد نیز بدون قاب هستند و صفحه فلزی و شیشه به یکدیگر متصل هستند.
تخته وایت برد شیشه‌ ای مغناطیسی دارای خاصیت جذب آهنربا می‌ باشد و می توان تخته پاک کن، مگنت های مختلف حروفی و عددی و اوراق کاغذی را برای نمایش روی تخته نصب نمود.

تولید وایت برد شیشه‌ای

ویژگی‌ های یک گلس برد خوب

یک تخته وایت برد شیشه‌ ای خوب و مناسب خصوصیاتی دارد که شامل موارد زیر می‌ باشد:

  1. اندازه و ابعاد وایت برد شیشه‌ ای
    یکی از خصوصیات وایت برد شیشه‌ ای اندازه‌ های متنوع آن می‌ باشد. گلس بردها در اندازه‌ های مختلف تولید می‌ شوند و باید با توجه به نوع استفاده و محل نصب آن، مناسب‌ترین ابعاد را انتخاب نمود.
  2. وزن وایت برد شیشه‌ای
    از دیگر خصوصیات یک تخته وایت برد شیشه‌ ای خوب می توان به سبک بودن آن اشاره نمود.
  3. جنس و رنگ شیشه وایت برد شیشه‌ ای
    گلس بردهای شیشه‌ ای در رنگ‌ها و مختلف شیشه در بازار موجود می‌ باشند. از تخته وایت برد شیشه‌ ای سفید برای یک محیط آموزشی و از مدل‌ های رنگی برای جداسازی موضوعات و زیباسازی محیط استفاده می شود.
  4. قیمت وایت برد شیشه‌ ای
    از ویژگی‌ های یک گلس برد خوب قیمت مناسب آن می باشد. با توجه به جنس، رنگ، اندازه و ابعاد قیمت‌ها متفاوت می‌ باشد. شما باید با توجه به نوع کاربرد خود و همچنین به اندازه بودجه مدنظر مناسب‌ترین مدل را خریداری نمایید.
  5. جنس فریم یا قاب وایت برد شیشه‌ ای
    یکی از خصوصیات یک وایت برد خوب فریم آن می باشد. وایت بردهای شیشه‌ ای خوب در دو فریم ام دی اف و آلومینیوم با کیفیت بالا تولید می‌ شوند که از نظر زیبایی ظاهری و مقاومت با هم تفاوت‌هایی دارند.
  6. مغناطیسی بودن وایت برد شیشه‌ ای
    یکی از مزایا و خصوصیات یک گلس برد خوب داشتن خاصیت مغناطیسی می ‌باشد. زیرا استفاده از نوع مغناطیسی وایت برد بسیار کاربردی و راحت‌تر می‌ باشد.

از بهترین لوازم جانبی برای وایت برد شیشه‌ ای که کاربردهای متنوعی دارند و باعث افزایش ماندگاری بیشتر گلس برد می‌ شوند، می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  1. پایه نگهدارنده مخصوص وایت برد شیشه‌ای
  2. ماژیک مخصوص وایت برد شیشه‌ای
  3. تخته پاک‌کن مخصوص وایت برد شیشه‌ای
  4. مگنت‌ های دکمه‌ ای مغناطیسی مخصوص وایت برد شیشه‌ ای
  5. اعداد، حروف و اشکال مغناطیسی مخصوص وایت برد شیشه‌ ای
  6. نگهدارنده لوازم جانبی مخصوص وایت برد شیشه‌ای
لوازم جانبی وایت برد شیشه‌ای

وایت برد شیشه‌ ای آی تک برد یکی از بهترین انواع گلس برد موجود در بازار می‌ باشد. شرکت آیتک برد از معتبرترین تولید کنندگان انواع مختلف وایت برد شیشه‌ ای در ابعاد و طرح‌ های مختلف به شمار می‌ رود. برای خرید تخته وایت برد شیشه‌ ای مدنظر خود می‌ توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره‌ های لازم را دریافت نمایید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *