آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

وایت برد شیشه ای کشویی چیست؟

مدت زیادی از زمانی که از تخته سیاه و گچ استفاده می کردیم نمی گذرد. در گذشته در کلاس های درس برای تدریس از تخته سیاه استفاده می شد. بسیاری از ما از این ابزار ها برای یادگیری استفاده کرده ایم

و از دردسر های آن باخبر هستیم. این ابزار ها در گذشته باعث بسیاری از بیماری های تنفسی میان کودکان و معلمان شده است. اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ابزار های جدیدی برای یادگیری و تدریس ابداع شده است. که بسیاری از مشکلات گذشته را حل می کند.

در آن زمانی که ما از تخته سیاه و گچ استفاده می کردیم، در بسیاری از کشور ها از تخته وایت برد و ماژیک استفاده می شد. بدیهی است کار با تخته وایت برد و ماژیک مشکلاتی که تخته سیاه داشت را حل کرده بود. رفته رفته در ایران نیز از تخته وایت برد برای تدریس و آموزش استفاده می شد. امروزه به طور کلی استفاده از تخته سیاه منسوخ شده است و از آن فقط به عنوان یک ابزار نوستالوژیک یاد می شود.

تخته وایت برد

وایت برد شیشه ای (GlassBoards)

گلسبرد ها نسل جدیدی از تخته های وایت برد هستند که با استفاده از شیشه و فناوری های جدید ساخته شده اند. از این نوع تخته وایت برد ها در بسیاری از امکان می توان استفاده نمود. در اغلب اداره ها و شرکت ها از گلس برد ها برای آموزش به کارمندان استفاده می شود. به دلیل فضای کمی که در شرکت ها وجود دارد استفاده از این نوع تخته ها بسیار مناسب می باشد.

با استفاده از تخته های شیشه ای به راحتی می توان از فضای بی استفاده دیوار ها استفاده نمود و جلوه ای مدرن به دیوار ها بخشید. در ارتباط با ساخت و متریال این نوع تخته های نوشتاری در مقالات بعدی مفصلا صحبت خواهد شد.

وایت بردهای شیشه ای کشویی

عملکرد بیشتر در فضای کم: نسل جدید وایت بردهای شیشه ای ، گلس برد های کشویی هستند. با این نوع تخته ها می توان حداکثر استفاده را از فضاهای کوچک کرد. گلس برد های کشویی برای مکان هایی که فضای کافی برای نصب تخته وایت برد ندارند بسیار مناسب است. پنل های شیشه ای روی هم نصب می شوند و شما می توانید به حالت کشویی آنها را حرکت دهید. طراحان دکوراسیون داخلی همیشه سعی می کنند از حداقل فضا های ممکن بیشترین استفاده را کنند. گلس برد های کشویی در اصل یک سیستم سه بعدی هستند.

تخته وایت برد شیشه ای

گلس برد های کشویی از دو لایه تشکیل شده اند. معمولا فاصله بین دو لایه 5 میلیمتر می باشد. لایه زیر ثابت و لایه رویی متحرک و کشویی است. در سفارش این نوع تخته ها می توان از رنگ ها مختلف استفاده نمود. طول گلس برد ها متفاوت و بستگی به دیواری دارد که قرار است گلسبرد ها روی آن نصب شوند. همچنین اگر از گلس برد های ثابت استفاده می کنید، می توان با نصب یک پنل جدید، آن را به گلس برد کشویی تبدیل نمود.

در هر شرکت باید یک تخته وایت برد وجود داشته باشد. مدیر می تواند اهداف و نکات مهم را روی تخته بنویسد تا کارمندانش همیشه آنها را ببینند. گاهی اوقات ممکن است مدیر اطلاعات مهمی را روی تخته بنویسد که باید از دید مشتریان و مراجعه کنندگان محفوظ بماند اما این اطلاعات هر روز باید در دید کارمندان باشد. واضح است پاک کردن و نوشتن هر روز آنها زمان زیادی می خواهد. در این مواقع استفاده از گلسبرد های کشویی پیشنهاد می شود.

وایت بردهای شیشه ای  از دو لایه تشکیل شده اند و به صورت کشویی روی هم قرار می گیرند. به این ترتیب برای نوشتن نکات مهم می توان از لایه زیری استفاده نمود و در مواقع لازم آن را زیر لایه رویی پنهان کرد.

اغلب شرکت های بزرگ به دنبال گلس برد های شیشه ای هستند. این تابلو های شیشه ای با آنکه یک ابزار نوشتاری هستند اما کاربرد های دیگری نیز دارند. متریال به کار رفته در آنها به گونه ای است که سطح آنها را مغناطیسی کرده است و در صورت لزوم می توان روی آنها آهنربا چسباند.

تخته وایت برد شیشه ای

برخی از طراحان از گلس برد ها برای پارتیشن بندی شرکت ها و جدا سازی اتاق ها از یکدیگر استفاده می کنند. این ایده مورد استقبال بسیاری از مدیران قرار گرفته است. گلس برد ها بر خلاف تخته های وایت برد مرسوم، از یک سری مواد غیر متخلخل ساخته شده اند که باعث می شود سطح روی شیشه منافذ باز نداشته باشد. به این ترتیب در اثر نوشتن روی آنها، جوهر داخل شیشه وارد نمی شود این امر سبب می شود عمر گلس برد طولانی شود و بعد از چند سال استفاده نیازی به تعویض نداشته باشد.

 مزایای استفاده از وایت بردهای شیشه ای

استفاده از این نوع تخته های نوشتاری مزایای زیادی به همراه دارد که در بالا به برخی از آنها اشاره شد. از جمله دیگر مزایای استفاده از گلس برد ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مقاومت در برابر ضربه؛ بسیاری از تخته وایت برد های معمولی در برابر ضربه مقاوم نیستند و با کوچکترین ضربه، دچار فرورفتگی می شوند. اگر دقت کنید بسیاری از تخته وایت بردهایی که در مکان های مختلف مورد استفاده هستند، فرو رفتگی دارند.

همانطور که در بالا گفته شد، جوهر ماژیک روی گلس برد نفوذ نمی کند. در حالی که در تخته وایت برد های معمولی بعد از چند بار استفاده لکه و اثر جوهر باقی می ماند.

شیشه گلس برد ها ضد خش هستند و این امر در کیفیت آنها بسیار تاثیر دارد. زیرا اگر خط و خش روی آنها بیوفتند جوهر به داخل شیشه نفوذ می کند.

موارد گفته شده تنها اشاره ای به مزایای وایت بردهای شیشه ای بود.

گلسبرد ها قابل استفاده در هر فضا و مکانی هستند. برای سفارش انواع تخته وایت برد شیشه ای در هر سایز و ابعادی می توانید با کارشناسان ما در شرکت آی تک برد تماس حاصل نمایید.

برای مشاهده و اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه خرید وایت برد شیشه ای مراجعه نمایید

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *