آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

چگونه یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای کارآمد و مؤثر داشته باشیم؟

با وایت برد شیشه ای آیتک برد جلسه خود را مدیریت کنید

زمان در طول هفته کاری بسیار ارزشمند است. مدیریت زمان و توجه به آن می‌تواند شما را در پیشبرد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت‌تان یاری کند و همچنین شخصیت شما را به یک شخص موفق و با برنامه تبدیل کند. قطعا برای شما هم پیش آمده است که در طول روز از یک جلسه به جلسه دیگر بروید و با کمبود وقت مواجه شده باشید. برای استفاده بهینه از وقت‌تان در طول روز و در هفته و مدیریت برنامه‌ها و جلسات خود می‌توانید از چند نکته کلیدی استفاده کنید و مدت زمان جلسه خود را به یک زمان ۳۰ دقیقه‌ای مفید و مؤثر تبدیل کنید.

۱. شرکت‌کنندگان خود را انتخاب کنید

در مورد کسانی که دعوت می‌کنید محتاطانه عمل کنید. یک تیم خوب و‌ایده آل باید شامل افرادی باشند که با پروژه شما آشنایی داشته باشند زیرا می‌توانند چشم انداز و‌ایده‌های منحصر به فردی به شما ارائه دهند و حتی تصمیمات اصلی را برای شما بگیرند. انتخاب یک تیم خوب می‌تواند به شما کمک کند تا فعالیت بیشـتر و کاراتری را در مدت زمان کوتاه‌تری داشته باشید.

۲. از پیش آمادگی لازم را داشته باشید

آماده‌سازی برای هر جلسه بسیار مهم است. از پیش مکان جلسه را رزو و شرایط را محیا کنید و قبل از جلسه برای هماهنگی در آنجا حضور یابید. این کار باعث می‌شود که بتوانید در زمان شروع با آمادگی قبل و بلافاصله وارد جلسه شده و زمان خود را مدیریت و به پایان جلسه نیز کمک می‌کند.

۳. اهداف خود را بیان کنید

اطمینان حاصل کنید که همه هدف شما را از تشکیل جلسه می‌دانند. اهداف و راهبرد‌های خود را بر روی وایت برد شیشه‌ای (گلسبرد) برای مخاطبین خود بنویسید این کار سبب صرفه جویی در مصرف کاغذ می‌شود و همچنین استفاده از وایت برد شیشه‌ای در تمرکز و پیگیری شما در طول جلسه کمک می‌کند.

۴. زمانی را به بحث با مخاطبین خود اختصاص دهید

برای سؤالات باز یا بحث در وقت خود وقت بگذارید. شما به دلایلی از شرکت‌کنندگان خود دعوت کردید – اکنون وقت آن رسیده است که دیدگاه آن‌ها بشنوید. در حالی که بحث یک راه عالی برای شکل دادن به‌ایده‌های جدید است، اما مراقب باشید که این بحث‌ها شما را از مسئله اصلی دور کند.

۵. مراحل بعدی را تعریف کنید

با ترتیب و اولویت‌بندی پیش بروید و جلسه خود را با موارد روشن و عملی به پایان برسانید. نوشتن مراحل بعدی بر روی تخته  برد شیشه‌ای اتاق جلسه در این مسئله به شما کمک کند. این امر باعث می‌شود همه افراد نگاهشان به صفحه وایت برد شیشه‌ای متمرکز باشند و آنچه را که از آن‌ها انتظار می‌رود درک کنند.
زمان نیم ساعت اغلب مدت مناسبی برای یک جلسه است. زیرا شما فرصت دارید که در مورد آنچه باید انجام شود بحث کنید و در واقع وقت آزاد برای انجام آن دارید. ‌امیدواریم این نکات به شما در بهبود بهره وری و بازگرداندن مدتی در روز کمک کند.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *