آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

بررسی تخته وایت برد شیشه ای + مزایا و معایب

پیشرفت علم و تکنولوژی باعث ابداع روش های نوینی در ساخت و طراحی کالاهای مختلف شده است. بشر هر روز در تلاش است با ساخت وسایل و ابزار آلات جدید، زندگی را نه تنها آسان بلکه سالم کند.

از این رو بسیاری از کالاها و لوازمی که در گذشته استفاده می شد امروزه به طور کامل منسوخ و از کار افتاده شده اند.

تحصیل و آموزش مهمترین بخش زندگی یک انسان است. روش ها و ابزار های آموزشی مختلفی برای آموزش آسان ابداع شده است. در گذشته برای تدریس به دانش آموزان و دانشجویان از تخته سیاه و گچ استفاده می شد. استفاده از این ابزار های آموزشی درد سر و بیماری های زیادی را به همراه داشت. بیماری های پوستی و تنفسی ناشی از گچ و ذرات آن در آن سال ها بسیاری از معلمان و دانش آموزان را در گیر می کرد.

از این رو برخی از محققین بر این شدند تا ابزار های آموزشی جدید ابداع کنند. بر اثر یک اتفاق کاملا ناگهانی تخته وایت برد اختراع شد. ساخت وایت برد ها در ابتدا فقط در چند کشور بود. اما رفته رفته فرایند و نحوه ساخت وایت برد ها در تمامی کشور ها همه گیر شد. به دلیل گرانی وایت برد برخی از افراد با خلاقیت خود برای نوشتن از شیشه استفاده می کردند. با نصب شیشه روی دیوار سفید به راحتی می توان از آن برای نوشتن استفاده نمود. اما این روش نیز زیاد کارآمد نبود تا آنکه گلس برد ها، نسل جدید وایت برد ها ساخته شدند.

گلس برد ها نوعی وایت برد هستند که به تازگی ابداع شه اند. این نوع از وایت برد ها برای بسیاری از مکان ها مناسب هستند در اغلب شرکت ها حداقل یک گلس برد روی دیوار نصب شده است. همچنین در بسیاری از مدارس هوشمند و نوساز نیز برای تدریس و آموزش به دانش آموزان از وایت برد شیشه ای استفاده می کنند. اگر قصد خرید و اضافه کردن گلس برد به محل کار خود یا هر جای دیگری را دارید، بهتر است از مزایا و معایب آن با خبر شوید.

مزایای استفاده از گلس بردها

ظاهر گلسبرد

قبل از هر چیز ظاهر آن مهم می باشد. گلسبرد ها جدا از آنکه یک ابزار آموزشی هستند برای دکور و طراحی داخلی نیز استفاده می شوند. ظاهر گلسبرد ها با وایت برد های معمولی بسیار متفاوت است. گلسبرد ها معمولا انوع مختلفی دارند و شما می توانید تخته ای انتخاب کنید که مناسب با دفتر کارتان باشد.

نگهداری آسان

به دلیل طرز ساخت و استفاده از موادی خاص در ساخت گلسبرد ها، نیازی به نگهداری دشوار ندارند. سطح روی گلسبرد از مواد غیر متخلخل ساخته شده است، به این معنا که به سادگی جوهر به داخل شیشه نفوذ نمی کند. همچنین با یک اسفنج یا ابر ساده جوهر ماژیک پاک می شود. با این حال بهتر است نوشته ها به مدت زیاد روی آنها نمانند.

قابلیت مغناطیسی بودن

برخی از انواع گلس برد ها قابلیت مغناطیسی دارند و می توان روی آنها آهنربا چسباند. این قابلیت در گلسبرد ها طرفدار زیادی دارد. می توان با آهنربا کاغذ و مقوا را به تخته چسباند.

طول عمر بیشتر نسبت به وایت برد های معمولی

تخته سفید های معمولی یا همان وایت برد ها از مواد متخلخل ساخته شده اند. در انواع مختلف آنها در مدت زمان کمی، جوهر ماژیک به داخل تخته نفوذ کرده و اثر می گذارد. این امر سبب می شود تخته کیفیت اولیه خود را حفظ نکند و بعد از مدتی غیر استفاده شود. در صورتی که گلسبرد ها از مواد غیر متخلخل ساخته شده اند و جوهر ماژیک در آنها نفوذ نمی کند. شما می توانید با هر نوع مارکری روی وایت برد شیشه ای بنویسید.

عدم ایجاد خط و خش و فرورفتگی

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مزایای گلس برد ها ضد خش و خط بودن آنها باشد. اگر دقت کرده باشید، وایت برد های معمولی بعد از چندی دچار خط و خش می شوند. این امر سبب می شود جوهر ماژیک روی تخته باقی بماند. همچنین وایت برد ها در اثر یک ضربه کوچک دچار فرو رفتگی می شوند. این معایب وایت برد های معمولی کیفیت و عمر آنها را کاهش می دهد. در صورتی که وایت برد های شیشه ضد خش و ضد ضربه هستند. البته گلس برد ها انواع مختلفی دارند و در برخی از آنها ممکن است ضد خش و ضد ضربه نباشند.

از دیگر مزایای گلس برد ها می توان به کم جا بودن، قابلیت استفاده در همه مکان ها، کیفیت و دوام طولانی و … . اغلب کسانی که از گلسبرد ها استفاده می کنند از انتخاب خود کاملا راضی هستند. اما به هر حال هر محصولی در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هست که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

معایب استفاده از گلس برد ها

قیمت نسبتا بالا

گلس برد ها به لحاظ کیفیت بالایی که دارند از مواد درجه یک و گران تهیه می شوند به همین دلیل معمولا قیمت آنها نسبتا بالا است. اما خرید گلس برد به جای وایت برد های معمولی مقرون به صرفه است زیرا شما با خرید این محصول تا مدت ها می توانید از آن استفاده کنید. اما اگر وایت برد معمولی خریداری کنید در مدت زمان کمی باید آن را تعویض نمایید. همچنین تعداد تولید کنندگان گلس برد ها در ایران بسیار کم است. بسیاری از تولید کنندگان وایت برد تکنولوژی ساخت گلس برد ها را ندارند. شرکت هایی مانند آی تک برد که به تولید و عرضه گلس برد ها می پردازند، بسیار کم هستند. اما با این حال قیمت عرضه انواع گلسبرد در آی تک برد بسیار کمتر از تولید کنندگان و فروشندگان دیگر می باشد.

رنگبندی کم

گلس برد ها از انواع مختلفی تشکیل شده اند. اما تکنولوژی رنگ آمیزی آن بسیار محدود است و بسیاری از شرکت ها و تولیدکنندگان این تکنولوژی را ندارند و طیف رنگبندی وایت بردهای شیشه ای تولیدی محدود می باشد. اما ما در آی تک برد سعی نموده ایم گلس برد ها را با رنگ های پر طرفدار تولید و عرضه کنیم.

شفاف بودن گلس برد

همانطور که گفته شد گلس برد ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها شفاف هستند و باعث انعکاس نور می شوند. در این صورت زمانی که روی تخته چیزی نوشته شود به وضوح دیده نمی شود. اما این مشکل نیز با تولید گلس برد های مات حل شده است.

شما عزیزان می توانید برای تهیه تخته وایت برد شیشه ای و همچنین اطلاع از انواع آن به آدرس زیر مراجعه نمایید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *