آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

بررسی رنگ در زیبایی و کاربرد تخته وایت برد شیشه ای

هنگامی که سخن از رنگ و شیشه به میان می آید ناخودآگاه تصویری از زیبایی و هنر در ذهن تداعی میگردد و درواقع یادآور یک هنر کهن است که از دوره رومیان پدید آمده است و با وجود گذر زمان همچنان ماندگاری خود را حفظ کرده است.
همانطور که میدانیم پیشرفت تکنولوژی در عرصه ی هنر سبب بوجود آمدن صنعت های مختلفی شده است که تاثیر آن را در صنعت شیشه و رنگ نیز به خوبی می توان احساس کرد شیوه های جدید بکارگیری از شیشه های رنگی در حوزه های طراحی و معماری نمونه ای بارز برای بیان این موضوع می باشد.

موارد استفاده از شیشه های رنگ شده

 شیشه هایی که پشت آنها در کارخانه در خطوط رنگ با رنگ مخصوص، رنگ آمیزی میگردند در موارد مختلفی از جمله تخته وایت برد های شیشه ای جهت فضاهای آموزشی، ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می گردد.

 با توجه به کیفیت و طول عمر این محصول دامنه ی آن هر روز گسترده تر می شود. در حال حاضر با توجه به توسعه علم نانو و بوجود آمدن رنگ های سرامیکی (تحت شرایط خاص بر روی سطح شیشه پوشانده می شود).

در چند سال اخیر استفاده از شیشه جهت مصارف مختلف جایگزین محصولات سنتی قبل گردیده، یکی از مواردی که به آن می شود اشاره نمود استفاده از شیشه به جای وایت بردهای معمولی بنام گلسبرد و همچنین بوجود آوردن محصول جدیدی بنام بردهای رومیزی می باشد که در کشورهای توسعه یافته بشدت مورد توجه قرار گرفته است و هم اکنون این محصولات در شرکت آی تک برد بدست متخصصین داخلی تولید و در حال توسعه می باشد.

فرایند رنگ آمیزی پشت وایت برد شیشه ای (backpaint)

1- برش کاری: پس از مشخص شدن ابعاد، شیشه به اندازه های مد نظر برش خورده و آماده استفاده می گردد.
2- فرایند سنگ زنی: با توجه به نوع استفاده و سلیقه مشتری لبه های برش خورده سنگ زده می شود که علاوه بر زیبایی، برندگی شیشه را نیز از بین می برد.
3- فرایند شستشو: در این فرایند شیشه ها کاملاً به صورت مکانیزه تخت شرایط خاص و کنترل شده با دستگاه های تمام اتوماتیک شستشو و سپس خش می گردند.
4- فرایند رنگ آمیزی: پس از مرحله شستشوی شیشه (وایت برد) جهت فرایند زیرسازی وارد سالن رنگ آمیزی گردید و در چندین مرحله پوشش رنگ سرامیکی بر روی آن داده شده، سپس جهت پایداری در کوره های مخصوص تا دمای 750 درجه سانتیگراد حرارت می بینند.

 این فرایند علاوه بر تمپر شده شیشه (سکوریت) باعث می گردد که یک رنگ بسیار مقاوم بر روی سطح شیشه داشته باشیم و شرکت آی تک برد مفتخر است با داشتن این تکنولوژی محصولاتی در حد استانداردهای جهانی تولید نماید.

برای مشاهده انواع تخته وایت برد های شیشه ای آی ِتک کلیک کنید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *