آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

خصوصیات یک تخته وایت برد شیشه ای خوب

در گذشته برای تدریس به دانش‌آموزان و دانشجویان از تخته سیاه و گچ استفاده می‌ شد که دردسر و بیماری‌ های زیادی را به همراه داشت. به همین دلیل تخته‌ های وایت برد ساخته شدند. وایت بردها انواع مختلفی دارند که یکی از بهترین مدل‌ های آن، تخته وایت برد شیشه‌ ای می باشد. گلس برد یا تخته وایت ‌برد شیشه‌ ای نسل جدید وایت‌ بردها هستند که نسبت به وایت‌ بردهای قدیمی مقاوم‌ تر، شیک‌ تر و پرکاربردتر هستند. در ادامه با این مقاله از آی تک برد همراه باشید تا بیشتر با خصوصیات یک تخته وایت برد شیشه‌ ای خوب آشنا شوید.

تخته وایت برد شیشه‌ ای چیست؟

تخته وایت برد شیشه‌ ای چیست؟

گلس برد یا همان تخته وایت برد شیشه‌ ای صفحه نوشتاری شیشه‌ ای است که از شیشه‌ های سکوریت نازک و مقاوم و در رنگ‌ های متنوع ساخته می‌ شود که می‌ توان با ماژیک‌ های رنگی و یا ماژیک سفید بر روی آن نوشت.

شیشه‌ های سکوریت با وجود بافت نازکی که دارند، به دلیل فرایند خاصی که در هنگام تولید پشت سر می گذارند، دارای مقاومت بیشتری نسبت به شیشه‌ های معمولی هستند. همچنین برای افزودن خاصیت مغناطیسی به تخته وایت برد یک ورقه فلزی نیز در پشت شیشه قرار می‌ گیرد تا خاصیت مغناطیسی به وایت برد افزوده شود. این ورقه فلزی علاوه بر اینکه می‌ تواند باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی شود، می‌ تواند مقاومت تخته وایت برد را نیز افزایش دهد.

خصوصیات تخته وایت برد شیشه‌ ای خوب

یک تخته وایت برد شیشه ای خوب و مناسب خصوصیاتی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  1. اندازه و ابعاد وایت برد شیشه‌ ای
    یکی از خصوصیات وایت برد شیشه‌ ای اندازه‌ های متنوع آن می‌ باشد. گلس بردها در اندازه‌ های مختلف تولید می‌ شوند و باید با توجه به نوع استفاده و محل نصب آن، مناسب‌ ترین ابعاد را انتخاب نمود. برای مثال برای محیط منزل از گلس برد کوچک و برای محیط‌ های آموزشی از گلس برد‌های بزرگتر استفاده می‌ شود.
  2. وزن وایت برد شیشه‌ ای
    از دیگر خصوصیات یک تخته وایت برد شیشه‌ ای خوب می توان به سبک بودن آن اشاره نمود. اگر قرار است تخته وایت برد شیشه‌ ای را جابجا کنید و در محیط‌ های مختلف استفاده نمایید، بهتر است از وزن سبک تری برخوردار باشد تا حمل و نقل آن راحت‌ تر صورت بگیرد.
  3. جنس و رنگ شیشه وایت برد شیشه‌ ای
    گلس بردهای شیشه‌ ای در رنگ‌ ها و جنس‌ های مختلف شیشه در بازار موجود می‌ باشند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برای یک محیط آموزشی تخته وایت برد شیشه‌ ای سفید بهترین گزینه می‌ باشد. مدل‌ های رنگی آن نیز می‌ توانند در محیط‌ های مختلف جهت جداسازی موضوعات و زیباسازی محیط استفاده شوند. امروزه گلس بردها در رنگ‌ های سفید و مشکی که پرفروش‌ ترین آنها هستند و همچنین رنگ ‌های متنوع دیگر تولید می‌ شوند.
  4. قیمت وایت برد شیشه‌ ای
    از ویژگی‌ های یک گلس برد خوب قیمت مناسب آن می باشد. با توجه به جنس، رنگ، اندازه و ابعاد قیمت‌ ها متفاوت می‌ باشد. شما باید با توجه به نوع کاربرد خود و همچنین به اندازه بودجه مدنظر مناسب‌ ترین مدل را خریداری نمایید. همچنین برند تولید کننده نیز در قیمت وایت برد شیشه‌ ای تاثیر گذار است. شرکت آیتک برد یکی از تولیدکنندگان برتر وایت بردهای شیشه‌ ای با قیمت مناسب و مدل‌ های متنوع می‌ باشد.
  5. جنس فریم یا قاب وایت برد شیشه‌ ای
    یکی از خصوصیات یک وایت برد شیشه‌ ای خوب فریم آن می باشد. وایت بردهای شیشه‌ ای خوب در دو فریم ام دی اف و آلومینیوم با کیفیت بالا تولید می‌ شوند که از نظر زیبایی ظاهری و مقاومت باهم تفاوت‌ هایی دارند. حتی مدل‌ هایی نیز در بازار موجود می‌ باشد که بدون فریم هستند و ظاهری شیک و زیبا دارند اما از مقاومت کمتری برخوردارند.
  6. مغناطیسی بودن وایت برد شیشه‌ ای
    یکی از مزایا و خصوصیات یک گلس برد خوب داشتن خاصیت مغناطیسی می ‌باشد. زیرا استفاده از نوع مغناطیسی وایت برد بسیار کاربردی و راحت‌ تر می‌ باشد. با توجه به نوع استفاده خود می‌ توانید گلس برد با قابلیت مغناطیسی را خریداری نمایید. این مدل قیمت بالاتری نسبت به مدل‌ های دیگر دارد. برای مثال استفاده از وایت برد شیشه‌ ای مغناطیسی آیتک برد برای منازل که می‌ توان عکس و قبوض را با مگنت روی آن نصب نمود، انتخاب مناسبی می‌ باشد.
انواع تخته وایت برد شیشه‌ ای

انواع تخته وایت برد شیشه‌ ای

اصلی‌ ترین ویژگی برای یک تخته وایت برد شیشه‌ ای، مرغوبیت جنس شیشه آن خواهد بود، چون هرچه شیشه ضخیم‌ تر باشد، احتمال آسیب دیدن آن کمتر خواهد شد. وایت برد شیشه‌ ای از نظر فریم به دو مدل ساخته می‌ شود که در دو نوع فریم ام دی اف و آلومینیوم است. از نظر جنس شیشه نیز انواع مختلفی از وایت برد شیشه‌ ای در بازار موجود است که شامل موارد زیر می‌ شود:

  1. تخته وایت برد شیشه‌ ای معمولی
    این نوع از تخته وایت برد از شیشه ساده با رنگ سفید ساخته می‌ شود و نقطه ضعف این وایت بردها شکنندگی آنها می‌ باشد، به شکلی که در همه مراحل حمل و نقل، نصب و استفاده، امکان شکستگی وجود دارد.
  2. تخته وایت برد شیشه‌ ای سکوریت
    در این وایت برد به دلیل اینکه شیشه با شرایط خاصی ساخته می‌ شود و قبل از تبدیل شدن به تخته وایت برد در کوره قرار می‌ گیرد، در برابر ضربه مقاوم می‌ شود. اصطلاحا به این نوع تخته وایت بردها شیشه سکوریت یا حرارت دیده یا نشکن می‌ گویند.
  3. تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی
    این وایت برد علاوه بر قابلیت سکوریت، از قابلیت مغناطیسی نیز پشتیبانی می‌ کند. تخته وایت برد شیشه‌ ای مغناطیسی دارای کاربردهای بیشتری می‌ باشد و می‌ توانید علاوه بر نوشتن بر روی آن، به عنوان تابلو اعلانات نیز استفاده کنید. بدین ترتیب می‌ توان توسط مگنت، اطلاعیه‌ ها، اخبار، دستورالعمل‌ ها، برنامه‌ های روزانه، نقشه و… را روی آن نصب کرد.

کاربردهای تخته وایت برد شیشه‌ ای

از ویژگی‌ ها و خصوصیات یک وایت برد شیشه‌ ای خوب می‌ توان به کاربرد فراوان آن در محیط‌ های مختلف اشاره کرد. از وایت برد شیشه‌ ای در مکان‌ های مختلف جهت امور متنوعی استفاده می‌شود. برای هر مکانی یک نوع گلس برد مخصوص با ابعاد و اندازه و جنس خاص کاربرد دارد.

  • استفاده در منزل
    با داشتن یک وایت برد شیشه‌ ای در منزل می‌ توانید برنامه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه و لیست کارهای خود را جهت یادآوری و برنامه ریزی بهتر بر روی آن بنویسید و یا قبوض و رسیدها و حتی عکس‌ های خود را با آهنربا روی آن نصب کنید. همچنین از این نوع تخته وایت برد می‌ توان در لابی مجتمع‌ ها و ساختمان‌ ها به عنوان تابلو اعلانات و برای زیباسازی ظاهری و نصب انواع برنامه‌ های ساختمان استفاده نمود.
  • استفاده در مراکز آموزشی
    در محیط‌ های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ ها و موسسات آموزشی می‌ توان از گلس برد به جای تخته‌ های گچی قدیمی استفاده نمود و هم ظاهری شیک برای محیط آموزش فراهم کرد و هم از ضررهای تخته‌ های گچی جلوگیری نمود.
  • استفاده در ادارات و دفاتر
    از دیگر کاربردهای این تخته وایت برد شیشه‌ ای مدرن، کاربرد آن در ادارات، موسسات، شرکت‌های مهندسی و خدمات است که می‌ توانند برنامه‌ های مختلف، طرح و نقشه‌ های مهندسی خود را بر روی این گلس برد اجرا کنند و جلوه‌ های زیباتری به فضای کاری خود ببخشند.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *