آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

ایتک برد تولید کننده تخته وایت برد شیشه ای در ایران

امروزه وایت بردهای شیشه‌ ای جایگزین تخته سیاه‌های قدیمی شده‌اند. این نوع تخته‌ها برای محل کار و مراکز آموزشی گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند زیرا کیفیت بالای آن‌ها باعث شده است اثر ماژیک بر روی آن باقی نمی‌ماند و طول عمر مفید بالاتری نسبت به تخته سیاه دارد. در این مقاله ما به ویژگی‌های نوع گلس بُرد و وایت برد شیشه‌ای، انواع و کاربردهای آن می‌پردازیم.

وایت بردهای شیشه ای آی تک برد

شرکت ایتک برد در تلاش است تا با جدیدترین و مدرنترین دستگاه‌ ها، گلس بردهایی را تولید و روانه بازار کند که ویژگی‌های اصلی یک وایت برد شیشه‌ای با کیفیت را داشته باشد.

یک تخته وایت برد شیشه‌ ای با کیفیت باید دارای ویژگی‌های مهمی مانند: جنسی مقاوم در برابر ضربه و خط و خش، ابعاد دلخواه، رنگبندی متنوع و… داشته باشد.

جنس گلس برد

جنس گلس برد

تخته وایت بردهای شیشه‌ ای که امروزه استفاده از آن بسیار رایج شده است، طی فرایندی خاصی ساخته می‌شود. وایت بردهای شیشه‌ای که از آن‌ها به عنوان گلس برد نیز یاد می‌شود، در بسیاری از مراکز و مکان‌ها مانند دانشگاه‌ها و مراکز آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همانطور که از نام این محصول مشخص است از شیشه خاصی ساخته شده. پیش از ساخته شدن این تخته‌های شیشه‌ای در دانشگاه‌ها از شیشه برای نوشتن استفاده می‌کردند. یا حتی در ایران نیز در صورت آنکه وایت بردها دارای مشکلاتی از جمله بی‌کیفیتی ماده اصلی در ساخت آن بودند پس از نصب شیشه بر روی آن، استفاده می‌شد.

استفاده از شیشه ها به جای وایت بردها باعث شد تا گلس برد‌ها تولید شوند. اما باید گفت هر شیشه‌ای برای ساخت آن مناسب نیست. این محصول طی مراحل خاص، فرایندهای مختلف و بر اساس اصول خاص در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تولید می‌شوند.

شاید بدانید که شیشه با توجه به جنسی که دارد، منعکس و شکننده نور است. شیشه به دلیل اینکه شفاف بوده نوشته‌ها روی آن کیفیت بالایی نداشته و خوب دیده نمی‌شود.

به همین منظور برای اینکه شیشه، مناسب برای نوشتن و تبدیل به گلس برد شود نیاز به انجام عملیاتی بر روی آن است و باید جنس آن بگونه‌ای باشد که در برابر ضربات سبک، حرارت و ضربات دیگر مقاوم باشد. در ابتدا باید شکنندگی آن برطرف شود از این صفحات علاوه بر نوشتن برای پارتیشن بندی و یا دکوراسیون محل کار نیز استفاده می‌شود.

کدام وایت برد شیشه ای مناسب نوشتن است؟

کدام وایت برد شیشه ای مناسب نوشتن است؟

وایت برد شیشه‌ ای خوب دارای ویژگی‌هایی است که در ادامۀ این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد:

ضخامت و کیفیت نوع شیشه بکار رفته در ساخت آن بسیار مهم است که باید حداقل۶ میلی متر ضخامت داشته باشد تا پس از نصب و استفاده با کوچک‌ترین فشار یا وارد آمدن ضربه نشکند.

مادۀ اولیه برای ساخت این وایت برد شیشه ای بسیار مهم است و باید جنس آن از سکوریت باشد زیرا شیشه‌ی سکوریت دارای استحکام بیشتری بوده و هنگام شکستن با ضربه بسیار محکم، خطری برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

در پشت وایت برد باید از چاپ مخصوص سفید کوره ای استفاده شود تا رفلکس نور به حداقل برسد. زیرا اگر پشت شیشه چاپ نخورد موجب رفلکس نور شده و کاربران را با مشکلاتی از جمله دو بینی بسیار شدیدی رو به رو می‌کند و باعث سرگیجه و دید بد آن‌ها می شود.

این وایت برد را جلوی پنجره و در برابر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید زیرا باعث رفلکس نور شده و استفاده از آن را مشکل می‌سازد. برای نوشتن بر روی بُرد بهتر است از ماژیک سر پهن استفاده کنید چون دید بهتری بر روی این بُرد خواهد داشت.

 ویژگی های گلس برد ایتک

ویژگی های گلس برد ایتک

شفافیت

شفافیت، سطح براق و در عین حال غیرقابل نفود این برد، مثل سدی محکم در برابر نفوذ جوهر مقاومت می‌کند. بنابر این جای تعجبی ندارد که بردهای شیشه‌ای، ضد‌لک هستند و به این زودی‌ها کدر نمی‌شوند.

پاک کردن آسان

سطح صیقلی و عدم نفوذ جوهر به ساختار شیشه ای این بُرد، باعث شده است تا پاک کردن آن به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان، امکان‌پذیر باشد.

مقاوم و مستحکم

از آنجایی که شیشه به کار رفته در گلس برد با شیشه‌های معمولی تفاوت دارد و از جنس سیکوریت است. مقاومت بی‌چون و چرای آن، انتخاب آن‌ها را به گزینه اول در محیط کاری تبدیل کرده است که پیش از این نیز توضیح دادیم.
بزرگ‌ تر نشان دادن فضا
استفاده‌ی این بُردها در فضاهای کوچ به عنوان پارتیشن یا دکور یا برای استفاده در دفاتر کوچک باعث می‌شود تا فضا را بزرگتر نشان دهد.

رنگ‌ های جذاب

آنچه که باعث جذابیت گلس بُرد ها می‌شود تنوع رنگ آن است و باعث جلوه و زیبایی بخشی خاصی به فضایی است که از این بُردها در آن استفاده می‌شود و باعث انرژی بخشی و رنگ لعاب بخشیدن به فضای محل کار و یا فضاهای آموزش می‌شود.

نتیجه گیری

امروزه با توجه به اینکه استفاده از گچ و تخته کم کاربرد تر از قبل شده است و به دلیل کیفیت پایین برخی از وایت‌ بردها، گلس بردها جای آن را گرفته است. ایتک به ساخت بُردهای شیشه‌ای پرداخته است که دارای کیفیت بالایی بوده و از متریال با کیفیتی در ساخت آن استفاده شده؛ که علاوه بر کاربرد اصلی که نوشتن بر روی آن است باعث زیبایی محیط می‌شود و یا به عنوان وسیله ای برای پارتیشن بندی اتاق یا محل کار استفاده از آن استفاده می‌کنند.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *