آدرس ما

تهران، خیابان شهید باهنر، بعد از کاخ نیاوران، میدان نیاوران، خ شهید جبلی، خ شهید ملاحسینی، پلاک 23، واحد 2

آيا وايت بردهای شيشه ای مناسب محيط مرطوب است؟

اگر در یک مدرسه مشغول به فعالیت هستید حتما طبق عادت برای تدریس از تخته وایت برد سفید استفاده می‌کنید. هر چند که تنها مدارس نیستند که از این روش یادداشت برداری سنتی استفاده می کنند. چه بسیار افرادی که جهت تشویق یادگیری در منزل، از تخته های سفید کوچک نگهداری می کنند. حال در دفتر کار و یا در اتاق کودک! حتی در ادارات نیز شاهد حضور این تخته های سفید هستیم! این تخته ها طی سال های گذشته به محبوبیت فوق العاده بالایی رسیده اند. اما با معرفی انواع جدید تخته هایی از جنس شیشه که قابلیت تعاملی بالایی دارند، این وایت بردها قدیمی شده و تقریبا از مد افتاده اند. وایت برد شیشه ای معرفی شده به دنیا این روزها در هر محیطی قابل استفاده است! چه بسا که نه تنها میتوان از آن برای در راستای تدریس و نوشتار استفاده کرد، حتی برای دکوراسیون نیز گزینه مناسبی به شمار می آید.

اما اجازه دهید یک سوال بسیار مهم را مطرح کنیم؛ آیا از وایت برد شیشه ای میتوان در محیط مرطوب هم استفاده نمود؟ بگذارید در خصوص این مسئله مهم بطور شفاف و واضح در این مقاله صحبت کنیم. این موضوع آنقدر پراهمیت است که حرف زدن از آن تنها در یک پاراگراف اصلا کار مناسبی نیست!

با گلس بردها آشنا شوید!

با وایت برد شیشه ای آشنا شوید!

اجازه دهید قبل از اینکه به مقوله وایت بردهای شیشه ای و حضور آنها در یک محیط رطوبتی برسیم، کمی درخصوص این وایت بردها صحبت کنیم.

همانطور که از اسمش پیداست؛ تخته وایت برد شیشه ای از سکوریت نازک ساخته شده که مقاومت و استحکام بالایی دارد. این نوع از تخته ها از خاصیت مغناطیسی برخوردارند که اصلی ترین عامل این اتفاق به وجود فلز مونتاژ شده به پشت شیشه برمیگردد.

شما میتوانید وایت بردهای شیشه ای خود را در ابعاد، جنس و حتی رنگ مورد نظر به شرکت ایتک برد سفارش دهید و در زمان مورد نظر تحویل بگیرید.

اما سوال اصلی اینجاست؛ آیا وایت بردهای شیشه ای برای محیط مرطوب هم مناسب هستند؟ چه بسیار از شهرهای ایران محیط رطوبتی دارند از همین رو بررسی این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه در این زمینه مسائلی را مطرح خواهیم کرد.

ارتباط میان رطوبت و وایت بردهای شیشه ای

ارتباط میان رطوبت و وایت بردهای شیشه ای

باید بگوییم؛ بزرگ‌ ترین مشکلی که درخصوص وایت بردهای شیشه ای وجود دارد؛ استفاده از آنها در محیط های مرطوب است که آن به مغاطیسی تعبیه شده در آنها برمیگردد. درواقع صفحه ام دی اف و مغناطیسی که در پشت صفحه شیشه ای متصل شده، پس از مدتی قرار گرفتن در معرض رطوبت، دچار خرابی و زنگ زدگی شده و دیگر قابل به استفاده نیست!
به همین خاطر وایت برد شیشه ای بدون هیچ نوع زهوار و صفحه پشتی تولید می شود. از طرفی برخی از شرکت ها از جمله شرکت ایتک برد برای تولید وایت بردهای شیشه ای که مشکلی با رطوبت نداشته باشند، به سراغ استفاده از رنگ های مخصوصی می روند. رنگ های مخصوص و البته مختلفی که از طول عمر متفاوتی برخوردارند.

هر چند رنگ های مختلفی در این حوزه وجود دارد که شرکت ها میتوانند از آن استفاده کنند. بیایید این رنگ ها را بشناسید.

تنوع رنگ در ساخت وایت برد شیشه ای

گفتیم که رنگ های متنوعی برای طراحی و ساخت وایت بردهای شیشه ای وجود دارد.
اولین نوع رنگی که از آن صحبت می‌ کنیم؛ رنگ های معمولی هستند. این نوع رنگ همانطور که به نظر می آید از کمترین میزان مقاومت در برابر رطوبت برخوردارند. این نوع رنگ معمولا با دو سال ضمانت برای مقاومت در برابر رطوبت ارائه می شوند. اما بطور کلی جزء رنگ هایی با میزان مقاومت کم هستند.

دومین نوع رنگ بکار رفته در ساخت وایت برد شیشه ای از نوع رنگ کلیشه ای بوده که با ضمانت 5 ساله در برابر رطوبت به مشتریان ارائه می شود. این رنگ به وسیله کلیشه و دستگاه مخصوص به پشت صفحه پاشیده می شود. حواستان باشد که این نوع رنگ از میزان مقاومت بالاتری در برابر رطوبت برخوردار است و باطبع طول عمر آن نیز نسبت به رنگ نوع اول بیشتر است.

سومین نوع از رنگ وایت برد شیشه ای چاپ مخصوص نام دارد. این نوع رنگ جزء بهترین نوع رنگ مقاوم در برابر رطوبت است که ضمانت آن 15 سال است. این نوع رنگ به وسیله یک چاپگر مخصوص پشت وایت برد شیشه ای چاپ می شود و بهترین نوع رنگ در برابر رطوبت است. همانطور که مشخص است از دوام بالایی برخوردار است و تنها نوع وایت بردی‌ست که افراد میتوانند از آن استفاده کنند. چون موادی که دراین وایت برد شیشه ای به کار می رود تنها موادی هستند که در برابر رطوبت به مشکل نمی خورد و به راحتی می توانید تا مدت ها از ان است کنید و خیالتان از این بابت راحت باشد.

تنوع رنگ در ساخت وایت برد شیشه ای

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم درخصوص یکی از مهم ترین مواردی که در حین خرید وایت برد شیشه ای باید به آن توجه داشته باشیم صحبت کردیم. رطوبت را هیچگاه نادیده نگیرید. عدم توجه به این مسئله اغلب هزینه های سنگین و اضافه ای را برای شما به بار خواهد آورد.

توصیه داریم در این مسیر قبل از هرگونه تصمیم گیری با کارشناسان و متخصصان ایتک برد ارتباط برقرار کنید. آنها راهنمایی های کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *